Hej!
Idag när vi skulle sätta igång vattnet till trädgårdskranen nere i källaren så upptäckte vi att det läckte med ganska högt tryck i skarven på kopparröret, har provat vulktejp men det funkade inte, behöver det svetsas eller går det att använda någon typ av slangklämma?
Mvh Erik
Idag när vi skulle sätta igång vattnet till trädgårdskranen nere i källaren så upptäckte vi att det läckte med ganska högt tryck i skarven på kopparröret, har provat vulktejp men det funkade inte, behöver det svetsas eller går det att använda någon typ av slangklämma?
Mvh Erik
Produkter som diskuteras: "vulktejp"
Vulktejp
Vulktejp, även känd som självvulkaniserande tejp eller fusing tape, är en speciell typ av tejp som skapar en stark, vattentät och elektriskt isolerande bindning när den sträcks och viras runt en yta. När vulktejpen appliceras korrekt,
Läs mer
Jag kan bara det lilla som jag har läst om V-press men är den kopplingen verkligen korrekt pressad? Det syns märken från pressbacken till höger om O-ringen men inget märke till vänster. Ska inte presskrafterna vara så stora så att kopplingen deformerar röret något? Jag jämför med klämringen i en klämringskoppling som tränger in i röret. Är jag ute och hojjar eller?
Man kan se märken på båda sidor om oringen på kopplingen, även röret ser deformerat ut.T TommyC skrev:Jag kan bara det lilla som jag har läst om V-press men är den kopplingen verkligen korrekt pressad? Det syns märken från pressbacken till höger om O-ringen men inget märke till vänster. Ska inte presskrafterna vara så stora så att kopplingen deformerar röret något? Jag jämför med klämringen i en klämringskoppling som tränger in i röret. Är jag ute och hojjar eller?
Enda säkra lösningen att förhindra en utkastare frysa sönder är att montera en avstängningskran på insidan väggen på röret till utkastaren som stängs vintertid.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hängrännan läcker vatten, behöver råd om hur man lagrar den.
Tak & Vind -
Borrtopp (?) som läcker, vad behöver vi göra?
Vatten & Avlopp -
Kopparrör utanpå vägg med mycket kondens på - behöver dom isoleras?
Värme allmänt -
Frostskydd av vattenmätare - behöver kopparröret och kopplingar innan skyddas?
Vatten & Avlopp -
Ingjutna kopparrör för vatten i källargolv behöver skarvas
Vatten & Avlopp