Funderar på att satsa på jordvärme men vår tomt är i
minsta laget för det.Fick höra av en kompis att det går att lägga ner nån form av kopparrör istället för slang och då minska längden drastiskt.
Är det någon som vet lite mer om detta?
Behövs det en speciell pump för detta?Pris?
Effektivitet?Erfarenheter?
Tacksam för all information!!!
 
Det han möjligen tänker på är de värmepumpar som har direktförångare d.v.s. kör ut köldmediet i slangar direkt istället för gå via en värmeväxlare.
Glöm annars koppar i backen. Det blir ganska dyrt och känsligt mot kälskjutningar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.