Det ska inte kosta er något att dom strular. Avviker dom från avtalet och vill flytta fram datumet får dom betala för era extra kostnader tills dess. Även ränta på vinsten ni skulle gjort?

• Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
Så köparna vill inte "Köpa" riktigt ännu utan först när vädret är bättre och man inte har uppvärmningskostnader?

• Gilla
MissDecibel
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det ska inte kosta er något att dom strular. Avviker dom från avtalet och vill flytta fram datumet får dom betala för era extra kostnader tills dess. Även ränta på vinsten ni skulle gjort?
Ja så känner ju vi också, jag känner ju att vi ska inte gå i konkurs för att de vill flytta. Vi har ju sålt och därav gått vidare med vårt husköp.

J Jonas_81 skrev:
Så köparna vill inte "Köpa" riktigt ännu utan först när vädret är bättre och man inte har uppvärmningskostnader?
Sant, så kan man också se det. Jag blir bara mer säker på att hålla vårt satta datum.

Säg nej. Att de inte fått sitt sålt är inte ert bekymmer. Vad händer om de inte fått sålt om en månad till?

• Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
Jag som inte kan läsa. Att TS var säljaren. Ber om ursäkt för det. :oops:

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Hänvisa till avtalet bara. Antar att det är påskrivet.
Säg till dem att de får betala alla kostander som blir extra om de häver köpet och att ni kommer ta den dyraste mäklaren i Sverige när ni ska sälja andra gången. Med alla extra tjänster som homestyling, 3D-baserad hexkopterfotograferad planritning osv osv. . Det är ju ändå köparen som får betala så det gör ju inte er något. Så kanske de där extra månadsavgifterna de får känns mindre jobbiga för dem.

Det ska ju inte kosta er något bara för att dem är dumma nog att köpa något de egentligen inte har råd med.

Problemet för er är ju att er bank kan ha synpunkter på detta. Om ni köpt ett nytt hus så står ni kanske med dubbla lån just nu. Där banken tänkt sig att det bara ska vara så en mkt kort tid...

T tobbbias skrev:
Hänvisa till avtalet bara. Antar att det är påskrivet.
Säg till dem att de får betala alla kostander som blir extra om de häver köpet och att ni kommer ta den dyraste mäklaren i Sverige när ni ska sälja andra gången. Med alla extra tjänster som homestyling, 3D-baserad hexkopterfotograferad planritning osv osv. . Det är ju ändå köparen som får betala så det gör ju inte er något. Så kanske de där extra månadsavgifterna de får känns mindre jobbiga för dem.

Det ska ju inte kosta er något bara för att dem är dumma nog att köpa något de egentligen inte har råd med.

Problemet för er är ju att er bank kan ha synpunkter på detta. Om ni köpt ett nytt hus så står ni kanske med dubbla lån just nu. Där banken tänkt sig att det bara ska vara så en mkt kort tid...
Vi har bestämt oss för att inte förlänga avtalet och ska nu meddela vår mäklare. Vi gör ett stort steg från lght till hus och vi vill inte stå med lght mer än tänkt. Så får vi se hur det yttrar sig sen. Som sagt, de får sälja igen i s f. :)

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
harry73
Håll oss uppdaterade

harry73 harry73 skrev:
Håll oss uppdaterade
Det ska jag :)

harry73
harry73 harry73 skrev:
Det stämmer inte. Kontantinsatsen är en säkerhet för en eventuell skadestånd. Blir skadeståndet mindre än kontantinsatsen, ska ni betala tillbaka mellanskillnaden, blir skadeståndet mer, ska köparen betala extra.
Förlåt kontantinsats är ännu något annat. Det ska vara handpenning

Instämmer i kören av att inte tillmötesgå köparna om ni själva inte har någon vinning av det. Skulle ju kunna vara så att ni får en mindre jäktig flytt genom att flytta fram en månad.

• Gilla
MissDecibel
  • Laddar…
BerraBo BerraBo skrev:
Instämmer i kören av att inte tillmötesgå köparna om ni själva inte har någon vinning av det. Skulle ju kunna vara så att ni får en mindre jäktig flytt genom att flytta fram en månad.
Vi tar över föräldrars hus så vi har redan börjat flytta ut sånt som inte används :) så vi flyttar snabbt sen.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
En varning här: Ni står också för alla problem som kan tänkas uppstå under en månad extra. Spricker ett vattenrör under denna månad så är det ert ansvar. Jag hade inte gått med på att flytta datumet. Bättre de får ta över lägenheten och ordna med sitt på eget håll. Förstår att det kan ibland bli problem att sälja men om de äger en svårsåld bostad så skulle de planerat det från början med en mellanlandningsbostad.

Sen är det ju bara pinsamt att de erbjudit sig att betala halva hyra och inte hela.

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
En varning här: Ni står också för alla problem som kan tänkas uppstå under en månad extra. Spricker ett vattenrör under denna månad så är det ert ansvar. Jag hade inte gått med på att flytta datumet. Bättre de får ta över lägenheten och ordna med sitt på eget håll. Förstår att det kan ibland bli problem att sälja men om de äger en svårsåld bostad så skulle de planerat det från början med en mellanlandningsbostad.

Sen är det ju bara pinsamt att de erbjudit sig att betala halva hyra och inte hela.
Vi har bestämt att inte förlänga :-) som jag skrev ovan innan, jätteglad över all input :)

• Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.