Hejsan!
Kan man som privatperson i Norrland få tag i HTC Cure+?
Jag tänker inte göra ett superfloor utan jag vill använda vattenglas för att dammbinda och förstärka ett källargolv.
HTC cure+ verkar vara ett av de få vattenglas med litium, men jag vet inte hur man kan köpa det som privatperson...
Nu lutar det att jag köper natron vattenglas från fresk som är natriumsilikat.
Tack på förhand!
Kan man som privatperson i Norrland få tag i HTC Cure+?
Jag tänker inte göra ett superfloor utan jag vill använda vattenglas för att dammbinda och förstärka ett källargolv.
HTC cure+ verkar vara ett av de få vattenglas med litium, men jag vet inte hur man kan köpa det som privatperson...
Nu lutar det att jag köper natron vattenglas från fresk som är natriumsilikat.
Tack på förhand!
Tack för snabbt svar!
Kollade med LE Maskin, men de hyr bara ut HTC maskinerna och har inga golvbehandlingsmedel. Någon annan man pröva med?
Kollade med LE Maskin, men de hyr bara ut HTC maskinerna och har inga golvbehandlingsmedel. Någon annan man pröva med?
LE i Umeå borde kunna beställa hem tycker jag. Kolla annars med OF eller Hyresbutiken i Skellefteå.
De kör alla med HTC.
Men däremot håller jag inte med att HTC cure+ är någon form av vattenglas. Det är mer dammbindande och lite härdande och motstår viss typ av spill. (inte vin/olja mm) Fördelen med cure + är att den är inte är diffusionstät och släpper igenom fukt. Vill du har mer skydd mot fläckar måste du även använda dig av cure+ och HTC stainprotection. Den var inte gratis...
Jag kan vara helt ute och cykla här då jag inte jobbar med det utan har bara slipat ett antal betonggolv på hobbybasis
De kör alla med HTC.
Men däremot håller jag inte med att HTC cure+ är någon form av vattenglas. Det är mer dammbindande och lite härdande och motstår viss typ av spill. (inte vin/olja mm) Fördelen med cure + är att den är inte är diffusionstät och släpper igenom fukt. Vill du har mer skydd mot fläckar måste du även använda dig av cure+ och HTC stainprotection. Den var inte gratis...
Jag kan vara helt ute och cykla här då jag inte jobbar med det utan har bara slipat ett antal betonggolv på hobbybasis
Men däremot håller jag inte med att HTC cure+ är någon form av vattenglas. Det är mer dammbindande och lite härdande och motstår viss typ av spill. (inte vin/olja mm) Fördelen med cure + är att den är inte är diffusionstät och släpper igenom fukt. Vill du har mer skydd mot fläckar måste du även använda dig av cure+ och HTC stainprotection. Den var inte gratis... [/QUOTE skrev:
Redigerat:
Säger de att det är vattenglas så är det väl så. Min bild av vattenglas är att det blir en yta som tål vätskor och stötar och det anser jag inte att Cure gör. Den impregnerar lite men spiller du något så blir det fläckar.
Men jag får väl pudla här då för de skriver ju att det är vattenglas ,
Det blir bra med cure+ men skyddar inte som min bild av vattenglas är
Men jag får väl pudla här då för de skriver ju att det är vattenglas ,
Det blir bra med cure+ men skyddar inte som min bild av vattenglas är
Klicka här för att svara