17 797 läst ·
9 svar
18k läst
9 svar
Köpa terassmarkis på Bauhaus?!
Hej!
Är dom så dåliga som man kan tro av priset att döma eller duger dom?
Många säger väl att man får vad man betalar för osv.
Finns det någon som har köpt en markis på Bauhaus hyligen eller känner någon som har en eller haft en som kan berätta lite om intrycket? Jag tycker den ser riktigt fin ut på bild och så har den ju även akrylväv som skall stå emot blekning bättre.
Saken är ju den att den kostar mellan 5-7000 i jämnförelse med en märkesmarkis av samma mått hos den lokala handlaren ligger på ca 20000+ Man får med andra ord 3-4st för det priset på bauhaus, dessutum ledbelysning under vikarmarna!
Jag tar färna emot förslag på andra tips på prisvärda markiser!
Den skall vara 550 lång och ett utfall på 300.
Dock fungerar även 500x300 (bauhaus).
Tacksam för synpunkter! 😊 Tack så länge!
Är dom så dåliga som man kan tro av priset att döma eller duger dom?
Många säger väl att man får vad man betalar för osv.
Finns det någon som har köpt en markis på Bauhaus hyligen eller känner någon som har en eller haft en som kan berätta lite om intrycket? Jag tycker den ser riktigt fin ut på bild och så har den ju även akrylväv som skall stå emot blekning bättre.
Saken är ju den att den kostar mellan 5-7000 i jämnförelse med en märkesmarkis av samma mått hos den lokala handlaren ligger på ca 20000+ Man får med andra ord 3-4st för det priset på bauhaus, dessutum ledbelysning under vikarmarna!
Jag tar färna emot förslag på andra tips på prisvärda markiser!
Den skall vara 550 lång och ett utfall på 300.
Dock fungerar även 500x300 (bauhaus).
Tacksam för synpunkter! 😊 Tack så länge!
Jag har aldrig haft en billig markis mn har en märkes markis idag och jag undrade samma sak innan jag skaffade den. Idag när den är utfälld och det blåser fattar jag varför dem är dyrare. Det handlar inte bara om tyget utan hela konstruktionen. Jag har väderstation men om du ska använda din bara i samma syfte som en parasoll dvs använda den bara när du sitter där under. Då kanske räcker det med en billigare.
Vi har köpt på Rusta. Bra pris och förvånansvärt bra hållbarhet. Den första höll i drygt 5 år vilket jag tycker är helt ok för att vara en lågprismodell.
Tack för svar! Ja en dyr markis förutsätter man att den skall klara av både vind, sol och väta.
Frågan är om en billigare markis (typ bauhaus) oxå pallar lite blåst eller rent av blåser sönder vid första ordentliga vindpust 😜
Efterinstallera en vindsensor är inga problem då jag är elektriker.
Jag bor ganska öppet 300m ifrån sjön så det kan blåsa på rätt bra ibland, och isf får man väl ta att solen ligger på köksfönstren dom få dagarna.
Frågan är om en billigare markis (typ bauhaus) oxå pallar lite blåst eller rent av blåser sönder vid första ordentliga vindpust 😜
Efterinstallera en vindsensor är inga problem då jag är elektriker.
Jag bor ganska öppet 300m ifrån sjön så det kan blåsa på rätt bra ibland, och isf får man väl ta att solen ligger på köksfönstren dom få dagarna.
Ja rusta vet jag har fått en hel del ris för sina markiser, dock vann dom utmärkelse för mesr prisvärda, fast rusta faller bort för vår del då vi är i behov av 5-5,5m bredd då rustas längsta är 4,6m har jag för mig? En fast ställning kommer tyvärr inte passa in då vi har en pergola/paviljong precis intill.
Vore kul att höra något från någon som har en bauhaus markis, men självklart äver synpunkter från er andra! 😊👍🏻
Vore kul att höra något från någon som har en bauhaus markis, men självklart äver synpunkter från er andra! 😊👍🏻
Den blektes en del men inte så farligt, vatten höll den undan. Det som dödade den var ett plötsligt augusti åsk/storm-oväder, glömde att rulla in den och den låg i en hög på altangolvet när jag kom hem. Åkte o köpte en ny likadan, den har suttit ett år utan problem - bara man kommer ihåg att rulla in den (om man inte har motor och vindgivare) 😀
Tack för svar tidigare! 👍🏻😊
Var på bauhaus och kollade på markiserna idag! Dock är det ju små visningsex som sitter uppe och går endast att fälla ut ca 60cm så det är svårt att bilda sig en korrekt uppfatning!
Annars tycker jag att den ser ut och känns som en dyrare markis!
Ingen som har en 5x3m med kassett och motor från bauhaus?
Var på bauhaus och kollade på markiserna idag! Dock är det ju små visningsex som sitter uppe och går endast att fälla ut ca 60cm så det är svårt att bilda sig en korrekt uppfatning!
Annars tycker jag att den ser ut och känns som en dyrare markis!
Ingen som har en 5x3m med kassett och motor från bauhaus?
Redigerat:
Klicka här för att svara