Hej,
När jag hälsar på min kompis i Ronneby kan man traska in på järnia och kapa upp div alu, stål- rosfritt- mässing... profiler på egen hand. Sen väger de i kassan och man betalar kilopris.
Finns nåt liknande i Malmötrakten? Byggvaruhusens utbud av större/grövre profiler är ju obefintligt.
När jag hälsar på min kompis i Ronneby kan man traska in på järnia och kapa upp div alu, stål- rosfritt- mässing... profiler på egen hand. Sen väger de i kassan och man betalar kilopris.
Finns nåt liknande i Malmötrakten? Byggvaruhusens utbud av större/grövre profiler är ju obefintligt.
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Det enda jag vet är Stena i Eslöv, om dom fortfarande säljer så,
Stena i Eslöv slutade sälja för nåt år sen om jag minns rätt. Areco direct kanske? Har aldrig handlat där själv dock.
http://www.arecodirect.se/sv/
http://www.arecodirect.se/sv/
Tack för tipsen men jag är på jakt efter nån butik med fast utbud. Visst är det trevligt att hälsa på verkstäder och smeder men det blir rätt oflexibelt och åtminstone jag skulle känna mig aningen till besvär om jag spenderade några timmar där o rotade i materialställ efter passande profiler.
Ja det går helt enkelt inte att ränna hos någon verkstad för varenda stump.
Då man svänger in på gården ungefär tionde gången tar de gaffeltrucken och sticker in gafflarna under bilen och kör ut den på vägen och sätter ned den med nosen hemåt.
Fast om man behöver någon enstaka stump som inte finns att fås på annat håll brukar de stå till tjänst.
Jag tycker du skall fråga bönder och verkstadsägare i trakten om de vet var man får köpa järn.
Här i mina trakter är det skrothandlarna som gäller. På en del ställen är det fritt att gå omkring och rota. På andra ställen vill de att man först går in på kontoret och anmäler sin närvaro och lånar hjälm och reflexväst om man inte har med egna.
Vid det förbannade Stena får man inte komma innanför porten.
Då man svänger in på gården ungefär tionde gången tar de gaffeltrucken och sticker in gafflarna under bilen och kör ut den på vägen och sätter ned den med nosen hemåt.
Fast om man behöver någon enstaka stump som inte finns att fås på annat håll brukar de stå till tjänst.
Jag tycker du skall fråga bönder och verkstadsägare i trakten om de vet var man får köpa järn.
Här i mina trakter är det skrothandlarna som gäller. På en del ställen är det fritt att gå omkring och rota. På andra ställen vill de att man först går in på kontoret och anmäler sin närvaro och lånar hjälm och reflexväst om man inte har med egna.
Vid det förbannade Stena får man inte komma innanför porten.
Där är ju Ramneskogs i Malmö också, http://www.ramneskogs.se/index.html
Jo där har jag varit många gånger. "Tar ni kort"? - Ja men bara på nakna damer..höhö:screwy:
Skämt åsido, från att ha varit en bra skrot men gott om profiler i ordning tycker jag numer det mer är att likna vid en soptipp där de maler ner allt till minsta beståndsdel. Fanns lite profiler sist jag var där men inte alls som förr.
Det där Areco ska jag nog besöka och se vad det är.
Skämt åsido, från att ha varit en bra skrot men gott om profiler i ordning tycker jag numer det mer är att likna vid en soptipp där de maler ner allt till minsta beståndsdel. Fanns lite profiler sist jag var där men inte alls som förr.
Det där Areco ska jag nog besöka och se vad det är.
Ok, har aldrig varit där själv, sist jag behövde stål kunde jag köpa på Stena i Eslöv. Hur fungerar det att handla där, kan man bara gå ut på gården och plocka åt sig vad man behöver eller? Betalningen är ju uppenbart kontant förstår jag...
Gör så! På sin hemsida skriver Areco specifikt att de förutom företagskunder även vänder sig till privatpersoner.
Meddela gärna hur det går då jag också har kommande projekt som involverar stålprofiler.
Gör så! På sin hemsida skriver Areco specifikt att de förutom företagskunder även vänder sig till privatpersoner.
Meddela gärna hur det går då jag också har kommande projekt som involverar stålprofiler.
Det är 20 år sen dom konstant drog det där skämtet om kortbetalning, hur det är nu vet jag inte. Dom tar säkert kort för större inköp. Man kan knalla runt där utan anmälan och bara kolla in utbudet, ska man köpa får man anmäla sig och sen är det fritt fram att traska runt. Men från att tidigare varit jättestort område med allehanda prylar prydligt uppradade på hyllor är det nu 90% soptipp och 10% användbara saker.
När jag handlade senast (nog 2 år sedan) på Stena i Eslöv - funkade det bra, synd om de inte erbjuder det längre.
Man kunde välja mellan något från skroten (gå runt och leta om de har något som passar) eller nytt som de hade inne i en av hallarna. Och de tog kort
Man kunde välja mellan något från skroten (gå runt och leta om de har något som passar) eller nytt som de hade inne i en av hallarna. Och de tog kort