Nu är sommaren här igen o jag sitter o funderar på ac aggregat igen. :confused:

Hade tänkt sätta en ventil i balkongdörren som jag skruvar bort locken på när jag ska köra ac:n o sen på vintern stoppar i lite isolering o sen på med locken igen men alla ac aggregat jag kollat på har så himla stora slangar (typ 5-6") finns det nått aggregat med typ 3,5-4" slang så man inte behöver montera så stor ventil i dörren?

Tänkte köra aggregaten nån/några timmar innan man ska gå o lägga sig bara.

Om det är nån som gjort en sån installation o har lite bilder så vore det kanon :)

Vad rekommenderar ni för aggregat till ett sovrum på typ 16-18m2.
Den lokala Elkedjan har ett aggregat som heter
http://www.elkedjan.se/Hem-el/Ovrig-Hem-el/LuftkondAC-TC-9000-Hace/

Men vet ej om det är bra eller inte?
 
Ta dig en funderare på om det inte är bättre att köpa en billig luftvärmepump och klämma in. Eventuellt så har du större nytta av en sådan året runt och det skiljer inte jättemycket i pris om du tar en jula-variant. Men det beror såklart på dina övriga behov och förutsättningar.
 
Eldar pellets resten av året o har vattenburet så en luftvärmepump känns inte riktigt aktuellt.
Men tack för förslaget
 
RoTe
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.