Hejsan!

Jag skulle behöva köpa ett par piratbyxor men har väldigt svårt att hitta någon butik i Skåne som säljer D-storlekar (är kort o tjock) då vanliga C-storlekar inte sitter så bra om jag inte vill ha dom som långbyxor...

Jag har varit runt på alla vanliga byggarbetshus (Hornbach, K-rauta, Bauhaus o.s.v.) utan framgång. Jag var även in på Grolls yrkesbutik i Fosie men dom hade heller inte D-storlekar. Är det någon som vet någon butik där man som privatperson kan köpa piratbyxor i D-storlekar nånstans i Skåne?
Jag vet att det går att beställa på nätet men då jag aldrig haft några förut så skulle det kännas bäst att få prova dom före köp.

Tack på förhand!

/ magnus
 
Det finns en butik i Tomelilla (på Österlen) som heter Sahlins, de har mkt hemma och en stor butik! Kanske kan ringa/maila och kolla om de har storlekar hemma innan du tar dig dit?

http://www.sahlins-tomelilla.se/index.htm
 
Det allra enklaste är nog att ta ett par vanliga långa i rätt passform på övriga ledder och klippa ner dem till piratlängd, kanske kantsy lite eller textil-limma om man känner sej lat. Om du nu redan har ett par gamla alltså...
 
T
magnus07 skrev:
Hejsan!

Jag skulle behöva köpa ett par piratbyxor men har väldigt svårt att hitta någon butik i Skåne som säljer D-storlekar (är kort o tjock) då vanliga C-storlekar inte sitter så bra om jag inte vill ha dom som långbyxor...

Jag har varit runt på alla vanliga byggarbetshus (Hornbach, K-rauta, Bauhaus o.s.v.) utan framgång. Jag var även in på Grolls yrkesbutik i Fosie men dom hade heller inte D-storlekar. Är det någon som vet någon butik där man som privatperson kan köpa piratbyxor i D-storlekar nånstans i Skåne?
Jag vet att det går att beställa på nätet men då jag aldrig haft några förut så skulle det kännas bäst att få prova dom före köp.

Tack på förhand!

/ magnus
http://www.mercus.se/sv/hem.aspx har garanterat D-storlekar, finns en butik i Fosie förresten.
 
Tror ingen tillverkar shorts & pirat i D storlekar. Men som Braf säger kapa ett par vanliga i D under knäskydden, så har jag gjort med Björnkläders Carpenter.
 
Gå in och kolla på tillverkarnas hemsidor om piratbyxorna verkligen finns i d-storlekar. Inte säker på att det gör det nämligen.
Som du skriver är det inte kul om dom blir korta långbyxor. En annan grej som är störig är att knäskydden hamnar får långt ner.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.