11 389 läst ·
32 svar
11k läst
32 svar
Köpa pärlspont dyrt eller billigt?
Jag fick tips på det företaget och det verkar helt klart intressant. Antar att ni fick det levererat?AndersMalmgren skrev:
Jo, det är väl inte samma kvalitet på virket idag.
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 128 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 128 inlägg
Skador i träpanel ska inte lagas, de ska bli en del av patinan och med tiden målas över åtta gånger.
Edit: Sen ser ju den där panelen lite väl mjuk ut. Borde du inte valt trä istället för papier mache?
Edit: Sen ser ju den där panelen lite väl mjuk ut. Borde du inte valt trä istället för papier mache?
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 128 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 128 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
De där dörrarna är från 1910 caDüsseldorff skrev:
Inga småbarn här och förhoppningsvis dröjer det några år till innan våra söner skaffar småbarn. Jag kan tycka att märken och patina är ok, men det är klart, det finns ju en gräns för hur lätt det får bli märken.AndersMalmgren skrev:
Ja vi får se hur det blir. Det är en toalett som ska byggas och ha lite pärlspont på väggarna. Det bör inte vara så stort slitage i ett sådant utrymme tänker jag.
Och innan någon frågar, nej vi tänker inte ha tätskikt någonstans.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 128 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 128 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
Här deras pärlspont. Som du säger så sitter det ofta mer skyddatJiji skrev:
Inga småbarn här och förhoppningsvis dröjer det några år till innan våra söner skaffar småbarn. Jag kan tycka att märken och patina är ok, men det är klart, det finns ju en gräns för hur lätt det får bli märken.
Ja vi får se hur det blir. Det är en toalett som ska byggas och ha lite pärlspont på väggarna. Det bör inte vara så stort slitage i ett sådant utrymme tänker jag.
Och innan någon frågar, nej vi tänker inte ha tätskikt någonstans.![]()
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har köpte hundratals meter lister och foder på veckebo såg.
Allt var förvånande tätvuxet och hårt.
Pärlsponten köpte jag dock på Bauhaus och den var ändå skapligt tycker jag. Men ca 12mm tjock.
Men den verkar iaf ha varit torr för jag har inte sett att den har torkat isär nämnvärt.
Allt var förvånande tätvuxet och hårt.
Pärlsponten köpte jag dock på Bauhaus och den var ändå skapligt tycker jag. Men ca 12mm tjock.
Men den verkar iaf ha varit torr för jag har inte sett att den har torkat isär nämnvärt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
Du säger mina barn är bra på att hugga i trä helt enkelt?Huddingebo skrev:
Renoveringsnovis
· skaraborg
· 286 inlägg