AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi köpte allt vårt snickeri från denna firma.

[länk]

Vi är nöjda. Men det lider av samma problem som allt annat trä idag. Det är mjukt.
Jag fick tips på det företaget och det verkar helt klart intressant. Antar att ni fick det levererat?

Jo, det är väl inte samma kvalitet på virket idag.

Jiji Jiji skrev:
Jag fick tips på det företaget och det verkar helt klart intressant. Antar att ni fick det levererat?

Jo, det är väl inte samma kvalitet på virket idag.
Japp det fick vi levererat

Edit: jag kör väl plastigpadding varje helg och lagar jack

• Wow
Jiji
  • Laddar…
Japp det fick vi levererat
Bra

Edit: jag kör väl plastigpadding varje helg och lagar jack
Ojdå, det låter ju olycksbådande.

Jiji Jiji skrev:
Ojdå, det låter ju olycksbådande.
Vi har barn ska tilläggas.

Denna ska spacklas i helgen

Hål i vägg som behöver spacklas, lämplig för diskussion om reparation hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Düsseldorff
Skador i träpanel ska inte lagas, de ska bli en del av patinan och med tiden målas över åtta gånger.

Edit: Sen ser ju den där panelen lite väl mjuk ut. Borde du inte valt trä istället för papier mache?

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Skador i träpanel ska inte lagas, de ska bli en del av patinan och med tiden målas över åtta gånger.

Edit: Sen ser ju den där panelen lite väl mjuk ut. Borde du inte valt trä istället för papier mache?
Det är furu

Edit: nej för fan, värmepistol och gör trärent innan måla

Vitmålad furudörr med paneler, dörrhandtag och synlig listen, nära gardin och termostat.
Skapa konto

Düsseldorff
Det är furu

Edit: nej för fan, värmepistol och gör trärent innan måla
Haha, jo jag fattar att det inte är papper.

Jag har träpanel överallt i hela huset. Det mesta är över 100 år i och för sig men de har en härlig patina. Man ser att det bott folk här om man säger så.

Haha, jo jag fattar att det inte är papper.

Jag har träpanel överallt i hela huset. Det mesta är över 100 år i och för sig men de har en härlig patina. Man ser att det bott folk här om man säger så.
De där dörrarna är från 1910 ca :) bara fram med värmepistolen. Lager på lager av färg gör ingen glad. Man såg inte detaljerna pga all färg

Vi har barn ska tilläggas.

Denna ska spacklas i helgen

[bild]
Inga småbarn här och förhoppningsvis dröjer det några år till innan våra söner skaffar småbarn. Jag kan tycka att märken och patina är ok, men det är klart, det finns ju en gräns för hur lätt det får bli märken.

Ja vi får se hur det blir. Det är en toalett som ska byggas och ha lite pärlspont på väggarna. Det bör inte vara så stort slitage i ett sådant utrymme tänker jag.

Och innan någon frågar, nej vi tänker inte ha tätskikt någonstans. :cool:

• Wow
abex
  • Laddar…
Düsseldorff
De där dörrarna är från 1910 ca :) bara fram med värmepistolen. Lager på lager av färg gör ingen glad. Man såg inte detaljerna pga all färg
Snyggt jobbat!

Skulle aldrig orka, det är för många kvadratmeter panel.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Snyggt jobbat!

Skulle aldrig orka, det är för många kvadratmeter panel.
Vi har bara 5 dörrar i lägenheten. Har ändå tagit ca snart 5 år att göra klart dem :)

• Gilla
  • Haha
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Inga småbarn här och förhoppningsvis dröjer det några år till innan våra söner skaffar småbarn. Jag kan tycka att märken och patina är ok, men det är klart, det finns ju en gräns för hur lätt det får bli märken.

Ja vi får se hur det blir. Det är en toalett som ska byggas och ha lite pärlspont på väggarna. Det bör inte vara så stort slitage i ett sådant utrymme tänker jag.

Och innan någon frågar, nej vi tänker inte ha tätskikt någonstans. :cool:
Här deras pärlspont. Som du säger så sitter det ofta mer skyddat

Vit pärlspontvägg intill vit kakelvägg, visar detaljer och skyddat läge.
Skapa konto

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Jag har köpte hundratals meter lister och foder på veckebo såg.
Allt var förvånande tätvuxet och hårt.

Pärlsponten köpte jag dock på Bauhaus och den var ändå skapligt tycker jag. Men ca 12mm tjock.
Men den verkar iaf ha varit torr för jag har inte sett att den har torkat isär nämnvärt.

• Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Jag har köpte hundratals meter lister och foder på veckebo såg.
Allt var förvånande tätvuxet och hårt.

Pärlsponten köpte jag dock på Bauhaus och den var ändå skapligt tycker jag. Men ca 12mm tjock.
Men den verkar iaf ha varit torr för jag har inte sett att den har torkat isär nämnvärt.
Du säger mina barn är bra på att hugga i trä helt enkelt? :P

• Älska
  • Haha
abex och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det kan handla om tjockleken?
Bllig pärlsont är i värsta fall inte ens 10mm tjock medan bra pärlsont brukar vara någonstans kring 16 eller 18mm.
Byggmax pärlspont är 12 mm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.