Blir väl så med tiden, borde gå att rengöra med en rörborste och lite rengöringsmedel

• Gilla
Mammatill3
  • Laddar…
  • Gilla
Mammatill3
  • Laddar…
harry73
Vi köpte vår tredje Bosch på rad (serie 6 utan dosering, men med 9 kg och 5 års garanti)
Den förste höll i 3-4 år, då vårt minsta barn var arg och bestämde sig att hänga på tvattmaskinsdörren, som gick av.
Den andra höll i 7-8 år fram till dagen innan jul, när den slutade centrifugera. Det luktade metalaktigt, så jag antar att ett lager som gick sönder eller så.
Annandag jul köpte vi en ny Bosch (4990 kr på Mediamarkt)

• Gilla
Mammatill3
  • Laddar…
Mammatill3 Mammatill3 skrev:
Är det helt galet att köpa en kombinerad?
Finns bara möjlighet köra en åt gången hos mig och kan alltså inte köra tvätt och tork samtidigt.

WDU285S1SN

[länk]
Varför kan du inte köra båda samtidigt?

BirgitS
Är det helt galet att köpa en kombinerad?
Vi är i alla fall nöjda med den kombinerade Electrolux vi har haft i ung. 6 år. Tvättar lika rent och torkar lika torrt som de separata maskiner vi har haft tidigare.

• Gilla
Mammatill3
  • Laddar…
dof dof skrev:
Varför kan du inte köra båda samtidigt?
Jag är ju totalt okunnig inom el. =)

Men fick just denna info av fastighetsskötaren. Finns uttag och propp för tvättmaskin endast, det klarar bara en i taget. Ja för er som kan el...:oops:

harry73 harry73 skrev:
Vi köpte vår tredje Bosch på rad (serie 6 utan dosering, men med 9 kg och 5 års garanti)
Den förste höll i 3-4 år, då vårt minsta barn var arg och bestämde sig att hänga på tvattmaskinsdörren, som gick av.
Den andra höll i 7-8 år fram till dagen innan jul, när den slutade centrifugera. Det luktade metalaktigt, så jag antar att ett lager som gick sönder eller så.
Annandag jul köpte vi en ny Bosch (4990 kr på Mediamarkt)
Det var inte vidare bra livslängd i dom två första så man kan undra varför ni valde att fortsätta på samma märke när dom två första inte erbjöd nån kvalitet att tala om?

Finns bara möjlighet köra en åt gången hos mig och kan alltså inte köra tvätt och tork samtidigt.
Kan du ta en bild på gruppförteckningen och gruppcentralen?

harry73
F Finndjävel skrev:
Det var inte vidare bra livslängd i dom två första så man kan undra varför ni valde att fortsätta på samma märke när dom två första inte erbjöd nån kvalitet att tala om?
Det kan man tycka, men den första gick sönder pga yttre våld. Den andra borde vara slitage. Sedan kan det vara så att man i båda fallen kunde reparera den för billiga pengar, men blir en montör inblandat, räknar man priset snabbt i tusenlappar. Därtill kommer att vi har en stor familj (4 barn) och tvättmaskinen gick dagligen.

Då tycker jag att 7-8 år är en bra livslängd (borde motsvara 15 år vid normal användning) och efter 3 - 4 år ska en reparation inte kosta mer än 30 - 50% av nypriset för att det ska vara lönsamt. Kostar en ny tvättmaskin då 5 tkr, då kan man inte lägga mycket pengar på reparationen.

På samma sätt räknar jag inte med lång livslängd på diskmaskin (förra gick sönder efter 10 år) och vi kör den i 2 eller 3 omgångar per dag. Om man jämför det med folk som använder den varannan dag, då förstår man att det finns skillnad i livslängd.

• Gilla
Mammatill3 och 1 till
  • Laddar…
Mycket bra att du tar upp det där med användningen.
Antal år säger ju nästan ingenting, däremot antal kilo tvätt eller antal tvättar!
Synd att det inte finns drifttidsmätare på maskinerna. Inte som kunden ser iaf.

• Gilla
harry73
  • Laddar…

Men fick just denna info av fastighetsskötaren. Finns uttag och propp för tvättmaskin endast, det klarar bara en i taget. Ja för er som kan el...:oops:
Köper du en tumlare med värmepump kommer du förmodligen kunna köra båda samtidigt.

Ofta kör man väll bara 1-2 tvättar sen torktumlar man det. Då behöver inte båda gå samtidigt

Redigerat:
Elcentral med brytare, jordfelsbrytare och personskyddsautomater i en distributionspanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Handskriven lista med renoveringsaktiviteter och poäng, t.ex. "Sovrum vägg" och "VU Diskbänk".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.