Jag håller på att bygga en spis i min lägenhet där jag murar in en braskasett i lecablock. Nu ska jag putsa det sista imorgon och fick såklart slut på bruk. Jag har en kvarts säck kvar och behöver ungefär en halv, suck. Och jag måste göra det imorn eftersom vi ska ha folk boende hos oss snart så det måste bli klart.
Nån som vet var inne i Stockholm man kan köpa mur/putsbruk? Jag har ingen bil då det måste nästan vara i närheten av odenplan/st.eriksplan. Grönmarks? Bygghuset finns ju borta i Albano men det är en bit att släpa en 25-kilossäck. Andra tips på var jag kan leta?
I värsta fall får man väl korpa en säck på nån av alla fasadrenoveringar här omkring men det slipper jag gärna...
Nån som vet var inne i Stockholm man kan köpa mur/putsbruk? Jag har ingen bil då det måste nästan vara i närheten av odenplan/st.eriksplan. Grönmarks? Bygghuset finns ju borta i Albano men det är en bit att släpa en 25-kilossäck. Andra tips på var jag kan leta?
I värsta fall får man väl korpa en säck på nån av alla fasadrenoveringar här omkring men det slipper jag gärna...
Ja, det är nog det enda vettiga antar jag. Eller ta bussen och släpa en säck, lär bli lite underliga blickar då...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Köpa hus klausul innebär?
Köpa & Sälja hus -
köpa hus= oisolerad betongplatta med 14 % fuktighet i innervägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Köpa kulturminnesförklarat 1700-tals hus -vad ska man tänka på?
Byggnadsvård -
Vad är det för innertak? Finns det att köpa igen?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är den faktiska innebörden av att köpa ett fritidshus på arrende mark?
Köpa & Sälja hus