Jag håller på att bygga en spis i min lägenhet där jag murar in en braskasett i lecablock. Nu ska jag putsa det sista imorgon och fick såklart slut på bruk. Jag har en kvarts säck kvar och behöver ungefär en halv, suck. Och jag måste göra det imorn eftersom vi ska ha folk boende hos oss snart så det måste bli klart.

Nån som vet var inne i Stockholm man kan köpa mur/putsbruk? Jag har ingen bil då det måste nästan vara i närheten av odenplan/st.eriksplan. Grönmarks? Bygghuset finns ju borta i Albano men det är en bit att släpa en 25-kilossäck. Andra tips på var jag kan leta?

I värsta fall får man väl korpa en säck på nån av alla fasadrenoveringar här omkring men det slipper jag gärna...

Det ända jag vet är Beijer Lidingö men det är ju en bit. Köp en säck av nån fasadrenoverare annars.

Ja, det är nog det enda vettiga antar jag. Eller ta bussen och släpa en säck, lär bli lite underliga blickar då...

De hade på Grönmarks (numera Tools), men inte så brett sortiment. Fin- och grovbetong, putsbruk C, gipsputs, golvavjämning och lite annat...

Så här blev det i alla fall, nu väntar bara målning.

• Bild0030.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.