Hej, skulle behöva en mindre bit minerit att sätta ovanför braskaminsröret, ca 50x50cm skulle räcka. Min bygghandel säljer bara 240x120 som kostar över 600 spänn för en 13mm skiva.

Var kan man få tag på mindre bitar tro?

Mvh
Pagge

Brukar vara svårt att hitta små bitar av alla typer av skivmatterial. Har du tur så råkar de ha haft sönder en skiva nyligen så den står och skräpar och du kan få den för lite kaffebrödspengar. Annars är det väll att hoppas att någon här har en bit stående som skulle passa. ;) Har nog själv några rimpor VT minetit stående men inga 50*50.

pag skrev:
Hej, skulle behöva en mindre bit minerit att sätta ovanför braskaminsröret, ca 50x50cm skulle räcka. Min bygghandel säljer bara 240x120 som kostar över 600 spänn för en 13mm skiva.

Var kan man få tag på mindre bitar tro?

Mvh
Pagge
Så olika det kan vara, vårt byggvaruhus sågar bitar av mineriten. Kanske just för att så många inte behöver en hel skiva? Vi köpte 1 hel och 1 halv skiva ;)
Ring runt till andra bygghandlare och fråga :-/

C
Har sett fyrkantiga typ 120x120 skivor på K-rauta. Ingen aning om priset dock tyvärr...

Tjena Pagge
Jag har fått lite Mineritskivor över när jag byggde mitt hus.
Jag har ej riktigt koll på vilken tjocklek de har.
Hör av dig om du är intresserad så ska jag kolla upp.
Bor i Trollhättan.

Jag har 8mm minerit bitar över. Bor i Göteborg. Det är bara att komma och hämta.
/CC

Hallå, hallå och tack för svaren!

Ska se om jag inte ska kontakta någon forumkollega och se om man inte kan spara 600 spänn helt plötsligt...

Mvh
Pagge

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.