3 753 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Köpa lim på postorder, frakt vid minusgrader....?
Hej alla, så vitt jag förstår kan jag inte få tag på ett visst lim där jag bor (Luleå, Titebond III) och funderar att beställa via postorder.
Men, hur pass fryskänsliga är sådana limsorter?
Tänkte om det är redigt kallt när lastbilen är på väg norrut, Postnord, Schenker, etc. har väl knappast värme i lastutrymmet på sina lastbilar?
/Rikard
Men, hur pass fryskänsliga är sådana limsorter?
Tänkte om det är redigt kallt när lastbilen är på väg norrut, Postnord, Schenker, etc. har väl knappast värme i lastutrymmet på sina lastbilar?
/Rikard
Titebond uppger att limmet ska klara 5 frys-och-upptiningscykler, läs här http://www.titebond.com/titebond_wood_glues/Ultimate_Wood_Glue.aspx
Ja, Plano Maskin säljer Titebond. Ett mycket dyrt lim. Titebond III kostar 228:-/liter. Cascol trälim Ute kostar c:a 160:-/liter. Trälim är trälim. En trälimsfog är alltid starkare än trävirket i sig själv. Åtminstone Cascol eller Bostik. Jag har testat på azobe, ett mycket hårt trä. Så kompakt att det sjunker om man lägger det i vatten. C:a 1065 g/m3. Ek är heller inte starkare än limfogen. Hur det är med Bilbuttriks lim vet jag inte. Handlar inte såna saker där.laseryxa skrev:
/P-O
Redigerat:
Klicka här för att svara