Jag renoverade mitt kök för några år sedan i förra lägenheten och köpte då JUNG:s rostfria strömställare och uttag från Tyskland (elektroland24.de). Då var priset ca 1/4 av priser i Sverige. Idag är priset ca 1/2 av priset i Sverige på samma ställe i Tyskland.
Jag bor numera i hus och ska bygga om köket och tänkte återigen använda JUNG:s rostfria strömställare/uttag. Min fundering är om butiken jag tidigare handlade ifrån är OK eller är det någon som har andra tips på ställen som man kan handla ifrån?

Mvh
RS

Jag har handlat flera gånger från elektroland24.de. Tycker de är bra. Priserna har åkt upp litegrann har jag upptäckt. Provade att fylla en kundkorg på Voltus.de eftersom de var lite billigare på standardvippor, men det slutade ändå med elektroland24.de eftersom de ändå var billigare på någon enskild artikel.

jag tycker gira är lite bättre och lite roligare...

Jag tycker det är fantastiskt hur många märken och modeller som finns representerade på svenska marknaden nuförtiden. Tiden då elko och eljo var allenarådande ger mej kalla kårar. Bra prylar säkert, men ack så tråkiga!

Nu är det "bara" ett problem kvar - nämligen att importörerna/generalagenterna ska våga sänka priserna till Europanivå.

Redigerat:
Sänka priserna?
Vad ska dom då tjäna pengar på?

Alla kan ju inte driva en ICA-affär....

Alla vill tjäna pengar, för då kan vi konsumera, vilket staten gillar.

Det blir väl till att köra JUNG:s grejer från tyskland igen, förutom dimmerinsatsen. Den får bli vanliga ELJO, som funger bra ihop med JUNG:s tackplatta för dimmer.

rsvensso skrev:
Det blir väl till att köra JUNG:s grejer från tyskland igen, förutom dimmerinsatsen. Den får bli vanliga ELJO, som funger bra ihop med JUNG:s tackplatta för dimmer.
har testat ta bort lilla metallbiten i mitten på insatsen men plattan fixeras inte eftersom täckramen bygger på lite. kan inte förstå hur det ska gå. men vill gärna ha lite tips.

Ta bort både metallbit på ELJO-insats samt fjäderbläcken som sitter på JUNGs dimmertäcksida. Sedan skruvar du fast täcksidan i ramen med hjälp av ELJOs plastskruv.

Funkar för mig

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.