Även om huset i övrigt är ok så hade jag nog hoppat av. Det är omöjligt att säga vilka åtgärder som erfordras.

KÖP INTE
Det gär aldrig säga hur mycket det kostar dessutom har jag hört talas om dem som gjort stora arbeten för att få ordning på det bara för att 5-10 år senare ha samma problem.

Det skall mycket till för att man skall köpa ett sådant hus.

Du bör ju räkna med att du måste påla, och göra grundförstärkning (vet inte exakt vad det innebär). Men pålning av befintligt hus har jag hört exempel på allt ifrån 200 000 och uppåt. Och sedan tillkommer då som sagt reparation av det som satt sig. Sen kanske det går att komma fram till att man inte behöver påla, men det lär du inte kunna veta säkert förrän efter ganska lång tid, dvs inte innan du köper.

Kanske får läget bestämma köpet? Om det är ett väldigt attraktivt läge med höga tomt/huspriser så kanske det kan vara värt det om priset sätts riktigt lågt. Men räkna inte med mindre än 250 stora lappar för ett sånt jobb. Och därtill kostnad för renovering av själva huset, när väl grunden är fixad.

Enligt mäklaren gick det för 2.420.000:-. Folk är ju villiga att ta relativt stora risker i dessa attraktiva områden, inte lätt att få tag i något till "vettigt" pris. Nu senast var det 10 minuters kö bara för att ta sig in i ett hus under en visning i närområdet... =BC=, kanske vi "sågs" även där :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.