Ja, invändigt är det inga problem. Börjar man ändra på fasaden så krävs det dispens här. Men vi har ju speciella villkor, som sagt.

River man så krävs det alltid rivningstillstånd, vare sig det är strandskydd eller ej.

mycke_nu skrev:
Ja, invändigt är det inga problem. Börjar man ändra på fasaden så krävs det dispens här. Men vi har ju speciella villkor, som sagt.

River man så krävs det alltid rivningstillstånd, vare sig det är strandskydd eller ej.
Jo inget som jag skrev hade egentligen med strandskydd att göra, utan samma regler gäller var man en river och bygger.

Självklar har du rätt i att man inte kan ändra fasad mm. mm. Men det var inte det jag ville poängtera. Utan att man kan inte bygga en liknande villa bara för att det stått en på tomten tidigare. Utan det är gällande regler som kommer att gälla vid nybyggnadtion efter rivning. Men man kan alltid totalrenovera i liknande uppförande med visst undantag för k-märkta hus.

Hoppas vi rett ut alla kryphål nu ;) Jag var inte ute efter att i detalj beskriva dom exakta byggnormerna utan jag ville påpeka att det inte alla gånger går att riva ett bef hus och räkna med att få uppföra ett likadant hus i efterhand. Men nu torde det vara klart för alla som läst dennna tråd:p

God Jul

Redigerat:
Och Gott Nytt!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.