1 796 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Köpa häll o inbyggnadsugn
Ska renovera lite o behöver hjälp ang. inköp av vitvaror..Det är så att jag e sugen på att köpa häll o ugn (inbyggnad) o kompisen berättade att eftersom de körs på 240v så kan man inte ha de i vissa lgh. Kan man kontrollera detta genom att kolla på säkringsskåpet...e den gammal så går det inte..tack för svar...orkar inte vänta tills på månag o kolla med hsb.... 
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Det beror nog på.Muki skrev:Ska renovera lite o behöver hjälp ang. inköp av vitvaror..Det är så att jag e sugen på att köpa häll o ugn (inbyggnad) o kompisen berättade att eftersom de körs på 240v så kan man inte ha de i vissa lgh. Kan man kontrollera detta genom att kolla på säkringsskåpet...e den gammal så går det inte..tack för svar...orkar inte vänta tills på månag o kolla med hsb....![]()
I min (nu sålda) lägenhet av landshövdingehustyp elrenoverad -73 var det 3x16A + 3x10A. Tydligen en vanlig kombination på den tiden . Nya hällar och ugnar behöver nästan alltid 230V/16A, vilket i mitt fall inte hade varit något problem. Samtidigt vet jag vissa som har stadsgas som sitter med 1st 6A-säkring för hela lägenheten. ;D
Klicka här för att svara