Ska renovera lite o behöver hjälp ang. inköp av vitvaror..Det är så att jag e sugen på att köpa häll o ugn (inbyggnad) o kompisen berättade att eftersom de körs på 240v så kan man inte ha de i vissa lgh. Kan man kontrollera detta genom att kolla på säkringsskåpet...e den gammal så går det inte..tack för svar...orkar inte vänta tills på månag o kolla med hsb.... :)

Muki skrev:
Ska renovera lite o behöver hjälp ang. inköp av vitvaror..Det är så att jag e sugen på att köpa häll o ugn (inbyggnad) o kompisen berättade att eftersom de körs på 240v så kan man inte ha de i vissa lgh. Kan man kontrollera detta genom att kolla på säkringsskåpet...e den gammal så går det inte..tack för svar...orkar inte vänta tills på månag o kolla med hsb.... :)
Det beror nog på.
I min (nu sålda) lägenhet av landshövdingehustyp elrenoverad -73 var det 3x16A + 3x10A. Tydligen en vanlig kombination på den tiden . Nya hällar och ugnar behöver nästan alltid 230V/16A, vilket i mitt fall inte hade varit något problem. Samtidigt vet jag vissa som har stadsgas som sitter med 1st 6A-säkring för hela lägenheten. ;D

kollade skåpet...det sitter 1x20A och 5x10A blir det problem lr?? man kan väl ta 2x10A för de ena och 20A för den andra....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.