Hej!

Ska köpa en grovdammsugare för vått o torrt.
Funderar på en Kärcher Grovdammsugare MV 6 P Premium

Är detta ett bra val?
Eller ska jag ta en annan tillverkare?
Någon med tips o råd...

Mvh
Fox

Har jobbat mycket med en Nilfisk Alto med gott resultat. Den hade steglöst varvtal på dammsugning och om du kopplade till ett elverktyg. kommer inte ihåg modell numret på den bara. Nilfisk har både stora och små och i plast eller plåt. Hade en plast som var smidig att bära upp och ner i husen då den var lätt. Bra längd på sladden också.

Men smaken är som baken. det finns ju en uppsjö av sådana dammsugare. skulle nog kolla vad tex påsarna kostar då det går åt en del om du jobbar professionellt. Skulle rekommendera en med uttag för elverktyg på.

Erfarenheten av billiga dammsugare är att de ofta har väldigt hög ljudnivå i sina maskiner.

Var idag o köpte en einhall nånting för 1695kr stog mellan den och en aero 21 och kan bjuda på lite bilder och intryck imorgon om så önskas

Alltid trevlig med bilder

Köpte ny grovdammsugare förra helgen. Valde mellan Kärcher MV 6 Premium som då såldes till medlemspris för 1999 på Jula och Nilfisk Multi 30 T VSC Inox för 1499. Valde Nilfisk för att den har längre slang, 3,5 meter. Har inte hårdtestat maskinen, men det jag provat verkar lovande. Kärcher har 200 Watt starkare motor. Svårt att veta hur mycket det gör i verkligheten.

• Gilla
GEKO
  • Laddar…
Kolla gamla trådar om de olika maskinerna i prisklassen...
Jag valde Nilfisk Aero 26-2L-PC före Kärcher MV6 när jag köpte förra året....då hade Einhellmaskinen fallit bort i första ronden ;)

LÄNK till en tråd, som i sin tur länkar till andra....

Packade upp min einhall maskin nu och första intrycket är att den känns liten och aningens plastig kring anslutningen för slangen.

Men medans jag monterade ihop den så känner man att det är lite mer premium plast så förhoppningsvis håller det, däremot var dammsugarhuvudet det epigaste jag sett!
Riktigt dåligt men då har jag en sån där platt mojäng som suger från alla håll till övers!

Elsladden var lång och av bra kvalité mjuk och fin fast allt har stått i bilen under natten likaså var slangen till dammsugaren mjuk och fin att hantera trots kylan.

Men tänkte endå byta ut den mot en grövre med någon form av adapter så jag kan ha den stationär i garaget och bara byta slang om jag ska in o arbeta.

Kopplade lite snabbt in min flex och slipade på en dörr som jag renoverar och fanns inte ett dammkorn i luften efter att ha slipat i 5minuter och det var mitt mål med köpet!

Så jag ångrar inte mitt köp än!

Och så några bilder tagna i all hast, kan ta lite detaljbilder om det önskas.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.