10 226 läst ·
15 svar
10k läst
15 svar
Köpa gasolgrill på rea nu?
Sida 1 av 2
Tänkte slå till på en gasolgrill nu när det är lite rea.
Hur är Landmann kvalitetsmässigt? Rostar den snabbt? Weber är ju kända för rostskydd. Jag har själv en Weber 57 cm klotgrill som stått ute två vintrar, dock med överdrag, utan att visa tendenser till rost.
Budget c:a 5 000 kr. Vad kan ni rekommendera?
Hur är Landmann kvalitetsmässigt? Rostar den snabbt? Weber är ju kända för rostskydd. Jag har själv en Weber 57 cm klotgrill som stått ute två vintrar, dock med överdrag, utan att visa tendenser till rost.
Budget c:a 5 000 kr. Vad kan ni rekommendera?
Med den budgeten så blir det nog max tre brännare om du skall ha en Weber.. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1028#rparams=b=s233398162
Personligen tycker jag att Weber är aningen skramliga. Trots det kommer jag nog satsa på en Original E-310. Hoppas att den blir stabilare när man får skruva ihop den själv bara..
Personligen tycker jag att Weber är aningen skramliga. Trots det kommer jag nog satsa på en Original E-310. Hoppas att den blir stabilare när man får skruva ihop den själv bara..
Vi har en Weber Q300, den nya modellen heter Q3000, som vi haft i 7år nu.
Den ser inte så häftig ut kanske, men det ör en väldigt bra grill med stor grillyta och jämn värme.
Lätt att sköta, brännarna sitter skyddade under gallret så det räcker att borsta rent gallret när man startat grillen.
Den ser inte så häftig ut kanske, men det ör en väldigt bra grill med stor grillyta och jämn värme.
Lätt att sköta, brännarna sitter skyddade under gallret så det räcker att borsta rent gallret när man startat grillen.
Köpte grill i våras - egentligen en födelsedagspresent till maken ☺️, så vi var runt och kände på alla grillar vi hittade. Stabilast var helt klart Weber, så det var den sådan det blev...
Det som är bra är att reservedleutbudet är makalöst, och det finns en massa bra tillbehör. Har just beställt ett rotisserie, som tydligen verkar vara en storsäljare (efyersom det är slut överallt...)
Ett tips dock, vår grill vägde 82kg, så ta med några starka kompisar när du ska hämta/köpa den!
Det som är bra är att reservedleutbudet är makalöst, och det finns en massa bra tillbehör. Har just beställt ett rotisserie, som tydligen verkar vara en storsäljare (efyersom det är slut överallt...)
Ett tips dock, vår grill vägde 82kg, så ta med några starka kompisar när du ska hämta/köpa den!
KristinaRT, vilken modell är det? Anser nämligen att dom billigare Weber alltid är extremt ostabila i butik. Tror och hoppas att det har att göra med att butikerna inte bryr sig om att skruva ihop dom ordentligt, troligtvis för att dom tjänar mer pengar på andra märken.
Håller med Peter2400 weber q3200 köpte jag innan sommarn. Är jäkligt nöjd, lika stor grillyta som t.ex e310 men framförallt stora hjul. Dom flesta andra jag tittade på verkar ha små möbelhjul å de gick bort direkt då jag vill kunna rulla ut grillen på gräsmattan eller grusuppfarten.
Tack för tipsen!
Jag kommer nog höja budgeten lite och satsa på en Weber 310 / 320. Är riktigt trött på tjafset på kol som brinner upp innan slow-fooden är färdig och att det tar lång tid när man bara vill grilla korv eller något annat snabbt.
Jag kommer nog höja budgeten lite och satsa på en Weber 310 / 320. Är riktigt trött på tjafset på kol som brinner upp innan slow-fooden är färdig och att det tar lång tid när man bara vill grilla korv eller något annat snabbt.