Hej!

Jag tänker sätta in ett fast fönster i köket med modulmått 1400x800 och sätta en ekram inuti öppningen som ska sticka ut som en hylla längst ner bakom diskbänken/blandaren

Jag hade uppskattat om någon har ett tips på bra märke/försäljare/hemsida?

Samt några allmänna råd för någon som aldrig satt in ett fönster förut?

En duktig snickare ska göra själva arbetet. Jag tänker 3-glas även om resten av huset har 2-glas äldre modell. Fönstret ska sitta 25 cm ovanför bänksivan bakom diskbänken och fungera som en liten hylla för krukor, diskmedel etc. Köket är ganska vitt så jag vill få in lite trä (värme och hemtrevlighet) så därmed hyllan och ramen i trä som ska kompletteras med beslag i ek till köket.

Jag har kikat på dessa (https://klarfonster.se/fonster/fasta-fonster/1-ruta/347) som är billigare men jag hade gärna haft en mindre ram om det går. Jag har fått råd att undvika komposit.

Är snickaren bara normalbegåvad kan han fixa en karm själv ifall du bara köper en glaskasset som du beställer hos glasmästaren i det mått du önskar.

Intet Intet skrev:
Är snickaren bara normalbegåvad kan han fixa en karm själv ifall du bara köper en glaskasset som du beställer hos glasmästaren i det mått du önskar.
Ja men jag tänkte väl att man ska sätta in något väldigt enkelt. Snickaren fixar så att isolering blir rätt och tätning etc. Sen bygger jag själv innerkarm och hylla av ek. Har några stora plankor ligggande och det finns en snubbe med en riktig fast såg för brädor i bygden.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.