Hej!

Här verkar vara så många duktiga byggare och renoverare så jag vore supertacksam för lite goda råd.

Vi har varit och tittat på en lägenhet som är byggt år 2003. Lägenheten har varit hyfsat underhållt under åren men det finns förstås små sakar att göra. Jag och min fru är lite tveksamma över lägenheten eftersom den är nästa 20 år gammal.

Det vi undrar över är om lägenheten kommer att räknas som gammal om vi till exempel bestämmer att sälja den efter 7 år. Tror ni att det är lönsamt att investera i en lägenhet som är 20 år gammal?

//Kevin

Rent tekniskt tror jag inte den kommer upplevas som gammal om några år, vad jag vet har det inte hänt jättemycket de senaste 30 åren i byggteknik. Avloppen t.ex. är nog samma/jämförbara med dagens, elen borde vara samma som idag, etc.
Badrummen börjar väl närma sig slutet av sin livslängd, även om jag gissar att de håller bra länge till.
Framförallt så kommer lägenheten kännas omodern i ytskikt, där badrum och kök är det som är dyrast att uppdatera.
Tror dock läge m.m. är långt viktigare för hur attraktiv lägenheten är nu och senare

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.