2 478 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
köpa elkablar utomlands
är det vanlig installationskabel typ EKK så har de en som heter YDY , det är samma som EKK fast oval finns i 3G1.5 och 2.5, finns även klammer till den.

CE-märkt och godkänd för inputsning enligt deras regelverk, vet dock inte om den är godkänd här. de har ju mest stenhus där och dom gjuter in dosor och kabel direkt i väggarna som jag har sett, märkligt nog utan rör, men det fanns flexslang att köpa i byggvaruhandeln i Gdansk somn jag besökte.
elcentraler har dom enligt DIN-standard så det finns samma prylar som här.
men du får nog ingen svensk elektriker att montera polska grejer..
eller ska huset byggas där?

CE-märkt och godkänd för inputsning enligt deras regelverk, vet dock inte om den är godkänd här. de har ju mest stenhus där och dom gjuter in dosor och kabel direkt i väggarna som jag har sett, märkligt nog utan rör, men det fanns flexslang att köpa i byggvaruhandeln i Gdansk somn jag besökte.
elcentraler har dom enligt DIN-standard så det finns samma prylar som här.
men du får nog ingen svensk elektriker att montera polska grejer..
eller ska huset byggas där?
Redigerat:
det varuhuset jag var inne på hade ingen FK-linkande kabel, däremot låg det rullar med gulgrön EK 1.5, alltså som FK fast med solid ledare, men inga andra färger fanns, så den kanske är tänkt till nån slags kompletteringsjordning eller vad dom nu har den till?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Det står 3x1.5 på kabelringen. Är den med skyddsjord ändå?
Klicka här för att svara