1 262 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Köpa Dyr elkedjesåg till destruktivt jobb?
Behöver såga ur en takstol som ligger an mot en av våra skorstenar. En elkedjesåg skulle absolut klara jobbet, men jag har ingen. Motorsågen vill jag inte köra med inomhus..
Så långt är det inga problem, jag köper gärna en såg, men då blir det en dyr och fin maskin som jag kör upp bland spik och murbruk. Känns inte så kul, helt plötsligt..
Finns det några andra bra alternativ? Jag har en hejarns stor vinkelslip som kanske kan utrustas med lämplig klinga, eller..
Så långt är det inga problem, jag köper gärna en såg, men då blir det en dyr och fin maskin som jag kör upp bland spik och murbruk. Känns inte så kul, helt plötsligt..
Finns det några andra bra alternativ? Jag har en hejarns stor vinkelslip som kanske kan utrustas med lämplig klinga, eller..
Tigersåg?mycke_nu skrev:Behöver såga ur en takstol som ligger an mot en av våra skorstenar. En elkedjesåg skulle absolut klara jobbet, men jag har ingen. Motorsågen vill jag inte köra med inomhus..
Vinkelslip med klinga för trä hade jag aldrig kört med, speciellt inte en stor.
Elkedjesågen är ju en dröm att ha till rivningsarbeten. Det lär iaf dröja länge innan jag plockar fram tigersågen igen.
Jag köpte min kedjesåg för ett år sedan när vi skulle bygga en vindsvåning och kapa bort ett antal hanbjälkar, och jag blev kär direkt.
Ta det vackert och planera snittet så går det väl bra? I värsta fall får du slipa/ byta kedja.
Jag köpte min kedjesåg för ett år sedan när vi skulle bygga en vindsvåning och kapa bort ett antal hanbjälkar, och jag blev kär direkt.
Ta det vackert och planera snittet så går det väl bra? I värsta fall får du slipa/ byta kedja.
Klicka här för att svara