11 996 läst ·
11 svar
12k läst
11 svar
Köpa billigt = köpa dyrt...
Stod i kön på Byggmax för några månader sedan... Störtskyltning med billig Alpine vit färg lämplig till förråd o liknande utrymmen där inte sååååå höga krav finns. Gick naturligtvis på den niten....
Fick måla 4 gånger för att det skulle bli "bra"......... Varför lär man sig inte...... Det gick åt 7 liter färg för ett löjligt litet utrymme i en garderob......
Tur i oturen var att det var hustrun som målade..... Gissa vad hon sa......
Skvätten som är kvar står långt inne i förrådet....
Carra
Ps
Nordsjöhandlaren där jag köper min färg sa " Du bar hem mycket vatten"...
ds
Fick måla 4 gånger för att det skulle bli "bra"......... Varför lär man sig inte...... Det gick åt 7 liter färg för ett löjligt litet utrymme i en garderob......
Tur i oturen var att det var hustrun som målade..... Gissa vad hon sa......
Skvätten som är kvar står långt inne i förrådet....
Carra
Ps
Nordsjöhandlaren där jag köper min färg sa " Du bar hem mycket vatten"...
ds
Ja det vete katten. Beckers vita "snickerifärg" köpte jag för att måla en innerdörr, 600 spänn för något år sen om jag inte mins fel. Fick stryka fem (!!!) gånger för och få den och täcka någorlunda, och då snålade jag inte med färg på penseln heller...
Hädanefter tänker jag använda LINOLJEFÄRG till ALLT! Blir även det ett antal strykningar, oftast tre till fyra, men tunnt och vackert samt räcker hur jäkla länge som helst. Enda nackdelen är att det är lite mer trögpenslat.
Hädanefter tänker jag använda LINOLJEFÄRG till ALLT! Blir även det ett antal strykningar, oftast tre till fyra, men tunnt och vackert samt räcker hur jäkla länge som helst. Enda nackdelen är att det är lite mer trögpenslat.
Köpte innefärg till förrådet på Rusta. Målade 4 varv med ytterst tveksamt reslutat. Köpte sedan Alcro till garaget eftersom jag fick nog av att måla med B-färg. 2 varv täckte gott och väl. Avdelningen snålhet bedrar vishet...
Samma här... målade med Nordsjö (världens färger) i ett av sovrummen, betalade 400:- för 5 liter, 2 lager täckte kanonbra och jag blev nöjd. Skulle sen måla ett av barnens rum vitt och tänkte att "vitt är vitt" och köpte en billig färg på Coop.... fick måla 5 gånger! Fick dessutom köpa mer färg så summan av kardemumman blev att kostnaden blev likadan men fick jobba dubbelt så mycket.... Nu gör jag inte om samma misstag!!!
... och problemet med dyra saker är att de inte alltid är bra.
Mmmm... Håller med Dr_Jekyll. Målade en hel del med Nordsjö "lättvitt" takfärg. Det var regel att måla 2 ggr ibland 3 för att få taken flamfria.
Provade Alcro "sober" takfärg.
Hade målat taket en gång och stog dagen efter med rollern i näven för att börja med lager 2. Till min stora förvåning fans det inte minsta lilla antydan till flammighet i taket.
Den bästa takfärg jag använt. Ingen av färgerna är speciellt billiga men det skiljer ljusår i kvalitet.
Provade Alcro "sober" takfärg.
Hade målat taket en gång och stog dagen efter med rollern i näven för att börja med lager 2. Till min stora förvåning fans det inte minsta lilla antydan till flammighet i taket.
Den bästa takfärg jag använt. Ingen av färgerna är speciellt billiga men det skiljer ljusår i kvalitet.
Klicka här för att svara