C
Stod i kön på Byggmax för några månader sedan... Störtskyltning med billig Alpine vit färg lämplig till förråd o liknande utrymmen där inte sååååå höga krav finns. Gick naturligtvis på den niten....

Fick måla 4 gånger för att det skulle bli "bra"......... Varför lär man sig inte...... Det gick åt 7 liter färg för ett löjligt litet utrymme i en garderob......

Tur i oturen var att det var hustrun som målade..... Gissa vad hon sa......

Skvätten som är kvar står långt inne i förrådet....

Carra

Ps

Nordsjöhandlaren där jag köper min färg sa " Du bar hem mycket vatten"...

ds

Det hade han verklgen rätt i. Det finns en anledning att en bra färg kostar runt 300:- för en vanlig glans 7 och inte 89:-
Anders

Ja det vete katten. Beckers vita "snickerifärg" köpte jag för att måla en innerdörr, 600 spänn för något år sen om jag inte mins fel. Fick stryka fem (!!!) gånger för och få den och täcka någorlunda, och då snålade jag inte med färg på penseln heller...

Hädanefter tänker jag använda LINOLJEFÄRG till ALLT! Blir även det ett antal strykningar, oftast tre till fyra, men tunnt och vackert samt räcker hur jäkla länge som helst. Enda nackdelen är att det är lite mer trögpenslat.

Köpte innefärg till förrådet på Rusta. Målade 4 varv med ytterst tveksamt reslutat. Köpte sedan Alcro till garaget eftersom jag fick nog av att måla med B-färg. 2 varv täckte gott och väl. Avdelningen snålhet bedrar vishet...

Samma här... målade med Nordsjö (världens färger) i ett av sovrummen, betalade 400:- för 5 liter, 2 lager täckte kanonbra och jag blev nöjd. Skulle sen måla ett av barnens rum vitt och tänkte att "vitt är vitt" och köpte en billig färg på Coop.... fick måla 5 gånger! Fick dessutom köpa mer färg så summan av kardemumman blev att kostnaden blev likadan men fick jobba dubbelt så mycket.... Nu gör jag inte om samma misstag!!!

Det största problemet med billiga saker är att det KAN bli bra...
...problemet är bara att man inte vet!

... och problemet med dyra saker är att de inte alltid är bra.

Mmmm... Håller med Dr_Jekyll. Målade en hel del med Nordsjö "lättvitt" takfärg. Det var regel att måla 2 ggr ibland 3 för att få taken flamfria.
Provade Alcro "sober" takfärg.
Hade målat taket en gång och stog dagen efter med rollern i näven för att börja med lager 2. Till min stora förvåning fans det inte minsta lilla antydan till flammighet i taket.
Den bästa takfärg jag använt. Ingen av färgerna är speciellt billiga men det skiljer ljusår i kvalitet.

köpt många olilka färger i olika sammahang.
och de finns bara en ända färg jag litar på och som blir topen var gång.
nordsjö i alla lägen.
kostar någon krona mer men de är de värt varända gång....

/ Linus

Håller helt & hållet med Dr. Jerkyll - Finns ingen färg som kommer upp i klass med linoljefärg. Den funkar på ALLT! & så kan man blanda till den själv. Helt suveränt! & doften sen.....

Köpte Cheapys billigaste färg "Väggfärg 02" och målade på strukturtapet i källaren. 2 strykningar och det blev kanon.

Kan bara gratulera och konstatera att det är mycket sällsynt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.