Jag letar efter begagnat formplaywwod för att bygga gjutform till våra väggar.

http://husbygget.homeip.net/vecka19/gjutform3.jpg

Vi köpte material till ena sidan av formen i måndags och hade hoppats på att gjutkillens egna formar skulle bli lediga (sitter fast på annat bygge). Nu verkar det dröja så vi behöver fixa nytt virke i helgen så de kan jobba vidare nästa vecka. Förra gången gick kalaset på ca 12000 och det krävs lika mycket till!

Om ni undrar varför vi gjuter och inte murar så beror det på radonet och att det blir tättare så här.

Jag har sökt på Blocket, Byggigen, ringt rivners, men finns det något annat ställe man kan leta på?

Eller är det någon här som gjutit något och vill sälja sitt material?

Kan man inte använda OSBskivor? K-rauta =119SEK per styck. Man får ju nästan 300kvm för 12kSEK...... :)

Ingen aning, nu är det försent för vi har varit på AKB idag och handlat ännu mer skivor!

Skivorna kostar 200 kr st (0,6x2,5=1,5 kvm -> 133 kr/kvm). I 12 kkr ingick det 500 m regel också. Vi ska gjuta ca 35 kvm vägg i första omgången, sen kan vi återanvända formvirket till de andra omgångarna (får man verkligen hoppas). Men det är möjligt att det fungerat med OSB, men tror du inte de suger upp för mycket så det är svårare att återanvända?

Vet inte säkert men jag tror inte det. Har fått för mig att OSB är ett rätt vanligt material till formar. Ytan är väldigt glätt så att den inte suger åt sig eller fastnar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.