2 535 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Köpa begagnad varmvattenberedare?
Hej,
Sitter och funderar på att köpa begagnaf varmvattenberedare och undrar vilken korrosionsskydd jag bör ha? Koppar, emalj eller rostfritt?
Bor utanför Enköping och enl senaste vattenanalysen gjord 2012 har jag en vattenhårdhet på 4,2°dH.
Har en utförlig rapport ifall man behöver veta mer.
Mvh /Daniel
Sitter och funderar på att köpa begagnaf varmvattenberedare och undrar vilken korrosionsskydd jag bör ha? Koppar, emalj eller rostfritt?
Bor utanför Enköping och enl senaste vattenanalysen gjord 2012 har jag en vattenhårdhet på 4,2°dH.
Har en utförlig rapport ifall man behöver veta mer.
Mvh /Daniel
I dom trakterna kan du använda vad som helst , men betänk att du vet inget om
konditionen invändigt på en beg VVB , så det blir lite som att köpa grisen i säcken
Men klart hälften vågat häften vunnet och det finns fler beg VVB på nätet
Allt vad som gäller beg VVB ska det vara i princip gratis att hämta , kolla bortskänkes , finns
flera av dom
konditionen invändigt på en beg VVB , så det blir lite som att köpa grisen i säcken
Men klart hälften vågat häften vunnet och det finns fler beg VVB på nätet
Allt vad som gäller beg VVB ska det vara i princip gratis att hämta , kolla bortskänkes , finns
flera av dom
Tack för svar!
Absolut har man ingen aning om hur de ser ut invändigt men ny ligger runt 15k och har hittat 3st på blocket för runt 2k.
Är ganska stor skillnad i pris.
Finns det något korrosionskydd att föredra för mig?
Absolut har man ingen aning om hur de ser ut invändigt men ny ligger runt 15k och har hittat 3st på blocket för runt 2k.
Är ganska stor skillnad i pris.
Finns det något korrosionskydd att föredra för mig?
Klart får du tag i VVB till bra pris så köp en och koppla med slangar så är det lätt att byta
vid senare tillfälle ( haveri )
Korrosionsskydd kan du glömma i vattnet , finns inte på VVB , annat än att en del har något som
heter offeranod som ska kollas ca 1 gång per är och sitter i VVB
Är lite olika placering på olika VVB
vid senare tillfälle ( haveri )
Korrosionsskydd kan du glömma i vattnet , finns inte på VVB , annat än att en del har något som
heter offeranod som ska kollas ca 1 gång per är och sitter i VVB
Är lite olika placering på olika VVB
Klicka här för att svara