8 000 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Köpa aluminiumprofiler
Hej, tänkte slänga ut en fråga till någon som vet. Vart kan man hitta Aluminiumprofiler? sådana med spår i som används till hyllsystem och andra konstruktioner, tror det heter T-spår.
Det finns ett par på nätet men de säljer 6 meters längder och mestadels till företag? Hopplöst... någon som vet vart man kan köpa tex 2 meters längder och inte en container full utan endast ett par stycken?
Tack på förhand...
Det finns ett par på nätet men de säljer 6 meters längder och mestadels till företag? Hopplöst... någon som vet vart man kan köpa tex 2 meters längder och inte en container full utan endast ett par stycken?
Tack på förhand...
Om det är en liten mängd material du ska ha så kan du åka till någon lokal plåtfirma med en bullpåse så ska du se att det löser sig. Ofta så finns det spillbitar och felbeställningar som går att nalla från.
Om du ska ha större mängder, åk till samma ställe och hör vad det kostar.
Om du ska ha större mängder, åk till samma ställe och hör vad det kostar.
Byggde med 3 st IKEA LACK bord först men det var alldeles för ostabilt och påverkade därför mina utskrifter. Tittade sedan på IVAR hyllsystem men tvekar om det är hållbart då jag måste skruva i stommen för att få fast plexiglas och kan därmed inte återanvändas eller justeras i framtiden..
Har kikat in på motedis.se, ratrig.com, kjell.com och alucon.se för olika aluminiumprofiler med vettiga leveranstider.
Det verkar som att motedis.se har oslagsbara priser på profilerna men skruvarna kostar skjortan. Tvärtom på kjell.com... Till slut landar alla på ungefär samma! Har jag tittat på fel skruvar hos motedis?
Tanken är att bygga en monter med plexiglas och placera min 3D-skrivare därinne. Ovanpå kommer det att rullas filament och ovanpå det kommer det att vara verktyg för ändamålet. DVS 12 st 500mm och 4 st 1000mm.
TL: DR, stabil kapsling, 3D-printer, påbyggnadsmöjligheter, aluminium eller trä?
Har kikat in på motedis.se, ratrig.com, kjell.com och alucon.se för olika aluminiumprofiler med vettiga leveranstider.
Det verkar som att motedis.se har oslagsbara priser på profilerna men skruvarna kostar skjortan. Tvärtom på kjell.com... Till slut landar alla på ungefär samma! Har jag tittat på fel skruvar hos motedis?
Tanken är att bygga en monter med plexiglas och placera min 3D-skrivare därinne. Ovanpå kommer det att rullas filament och ovanpå det kommer det att vara verktyg för ändamålet. DVS 12 st 500mm och 4 st 1000mm.
TL: DR, stabil kapsling, 3D-printer, påbyggnadsmöjligheter, aluminium eller trä?
Redigerat:
Klicka här för att svara