S
det finns ju skit virke. känner du någon som köper på t.ex byggmax för att det är fint virke?
jag kan stå och välja virken i en timme och hittar då två-tre som duger till en vägg.

Väljer byggmax att köpa in skit, andrasortering eller liknande??? Har inte de ungefär samma leverantörer som många andra stora byggvaruhandlare. Har varit runt på de brädgårdar som finns i stan och byggmax har varken varit bättre/sämre totalt sett utan vissa dimensioner har varit bättre någon annanstans vad gäller längd och kvalitet medans byggmax ibland varit riktigt bra.

En bygghandel har en högre kvalitet som de säljer dyrare där reglarna är riktigt bra och då slipper man stå och kolla så noga, men annars så är min erfarenhet att det är lika illa/bra på byggmax som på andra ställen. Skillnaden är att det inte är några problem att komma ner i byggmax priser eller under om man bara ber om offert från den lokala brädgården innan, men det är nog svårt att pruta hos byggmax.

Hej TS

Om du tror dej kunna förhandla till dej bättre priser och tycker om att samordna/projektleda så tycker jag absolut att du kan köpa in matrl själv, kan/vill du inte hålla i den biten så välj att fokusera på resten.

Har du byggt förut så vet du vad som väntar om inte så finns det flera här på forumet som kanske kan förklara vad som väntar :)

Lycka till och glöm inte att starta en tråd om husprojeket med många bilder. :D

SBH skrev:
det finns ju skit virke. känner du någon som köper på t.ex byggmax för att det är fint virke?
jag kan stå och välja virken i en timme och hittar då två-tre som duger till en vägg.
Kan inte säga något om alla deras anläggningar men på vissa är det samma SCA virke som går till de "stora" byggmarknaderna i alla fall

SBH skrev:

Om du får fram 2 bitar per timme kommer ditt hus ta lång tid att bygga.
snacka om överdrift.

Du bör nog veta vad du sysslar med om du ska köpa in materialet själv.
finns inte rätt material på plats skickar snickaren ettt sms om att de spelar kort tills du kommer med rätt grejer.
alla ev. fel kommer de skylla på materialet.

S
två timmar på byggmax. fint virke om man vill bygga något med runda former.
beställa paket från beijer, dom får retur på 10-15 regler stor skillnad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.