När morsan målade om huset fick hon över 40% rabatt på färgen genom målaren. Nu håller jag på att bygga en bod till henne och behöver då komplettera med ca 10L färg. Har tänkt att måla själv men har inte lust att betala "fullpris" på färgen om jag kan hitta det billigare. Färg är ju sjukt dyrt!

Finns här några rekommendationer på var jag kan köpa färg billigast? Villaägarna ger hyfsad rabatt på vissa butiker. Finns det andra medlemskap som kan ge bättre rabatter?

Hur har ni gjort?

Jag passar på att köpa när varuhusen har kampanj ett par gånger om året. Har inte hittat något bättre alternativ.

Med en så liten volym kan du förstås inte vänta dig någon jätterabatt i yrkesbutikerna men fråga dem helt enkelt vilket deras bästa pris är. Jag har köpt samma storleksordning färg och fått 25% rabatt bara genom att fråga. Annars är som sagt kampanjerna ofta bra, brukar ju vara ett race på våren och Alcro Bestå är en vanlig färg som ofta är med i reklambladet.

MathiasS skrev:
Jag passar på att köpa när varuhusen har kampanj ett par gånger om året. Har inte hittat något bättre alternativ.
Precis, jag passade på när K-Rauta körde någon tokrabatt på Becker och handlade till hela huset som målades ett par månader senare.

Och 40% rabatt via målaren säger faktiskt inte såååå mycket! ;) Jag får ca 40% på VVS material från min leverantör men det är ändå dyrare än tex Rinkabyrör som säljer över internet.
Min röris har 48% i samma butik och det är fortfarande dyrare än internet butiker...

slacker skrev:
Och 40% rabatt via målaren säger faktiskt inte såååå mycket! ;) Jag får ca 40% på VVS material från min leverantör men det är ändå dyrare än tex Rinkabyrör som säljer över internet.
Min röris har 48% i samma butik och det är fortfarande dyrare än internet butiker...
Det är medveten om. Målerijobbet gjordes genom Veteranpoolen och totalsumman var väldigt låg. Räknar man bort deras timlön och ROT så blev det inte mycket kvar. Dock minns jag inte några summor längre. :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.