Beppo skrev:
Jag vet att det var en hyffsat billig, 19000kr som jag hittade på blocket.

Tror det är en Italiensk fast mycket känns kinesiskt. Själva lyften är ok men kontrollskåpet och eldragningarna behöver kontrolleras innan installation och jag kommer nog gå över slangbrottsventiler och hydraulik också så jag skulle nog hellre satsat några kronor till på en lyft av kändare märke som man kan lite på att det finns reservdelar till och att grejerna är riktigt gjorde.

Den jag har känns lite B i orginalutförande.
jo, köper gärna lite högre kvalitet just på en billyft.. går den sönder är det rätt definitivt..
Har blivit riskmedveten sista tiden då jag fick handen mot en skenande släpvagnvinsh för 3 veckor,krossade 2 ben i vänsterhanden.

olyckor med folk som dör under bilar pga slarvigt uppallning läser man ju om flera ggr varje år.

/benny
 
majlade tillverkaren danmar direkt. blir bättre och bättre :-)

------------------------------------------------------------------------
The cost to ship out the max jax lift to the port of Sweden is $435.00 dollars.
The lift will cost you $1,599.00. The total amount is $2,034.00. Please let me
know if you are interested, or have any further questions.

The shipping only includes the delivery to the port, you will also be responsible
to pick up the equipment at the port, and pay the taxes and duties on your end. I
do have a 3 phase power unit motor available for the lift. Please let me know if
you have any further questions.
------------------------------------------------------------------------

till dom $2034 tillkommer speditionsavg + moms (ingen tull, har kollat med tullverket) exakt slutsumma svårt att säga men $2034 + svensk moms är 17000 :-så det finns ju utrymme.

någon i norrland med omnejd som skall ha en kan följa med och hämtar göteborg (jag har bil och släp) ? isåfall beställer jag :-)

/benny
 
Nån som vet om Malmö hamn kan ta emot båtgods från USA ?
 
Beppo, har du några bilder att visa oss??? -Nyfiken-

//AA
 
Jag väntar fortfarande på att få montera den men dagjobbet kommer ivägen hela tiden och jag måste laga hydraultanken till den efter en liten insident.

Kan dock ta bilder på den ihopfälld.
 
Jag har inte heller beställt någon maxjax ännu, skall söderut framåt maj, tänkter försöka beställa så jag hämtar den från göteborg då.


/Benny
 
Skön avslappnad arbetsställning :)
Kanske kan köpa en äkta amerikans reclinerfotölj och liggmecka ifrån sen. *ha haa*

web.jpg
 
Såg i senaste biltemakatalogen våren/sommaren att en saxlyft kommit in. kostar 18999:-

Såg ut som dom flesta kinalyftarna och funkar säkert bra för hobbybruk. Biltema brukar vara schyssta vid ev. garantianspråk. Dessutom sparar man ju in frakten ifall man har biltema där man bor.

sidan 85 på http://biltema.ecbook.se/biltema/125/se/

fast jag vill nog gärna ha en maxjax ändå.
/b
 
F
Benny_Steen skrev:
Såg i senaste biltemakatalogen våren/sommaren att en saxlyft kommit in. kostar 18999:-

Såg ut som dom flesta kinalyftarna och funkar säkert bra för hobbybruk. Biltema brukar vara schyssta vid ev. garantianspråk. Dessutom sparar man ju in frakten ifall man har biltema där man bor.

sidan 85 på [länk]

fast jag vill nog gärna ha en maxjax ändå.
/b

Du har inte funderat på en enpelarlyft från Verktygsboden? Lätt flyttbar, kanske lite dyr. Lyfter 1800mm
 
fsn skrev:
Du har inte funderat på en enpelarlyft från Verktygsboden? Lätt flyttbar, kanske lite dyr. Lyfter 1800mm
En 2.8m hög lyft, blir väl svårflyttad i ett garage en takhöjd på 2.4m ?

/benny
 
F
Benny_Steen skrev:
En 2.8m hög lyft, blir väl svårflyttad i ett garage en takhöjd på 2.4m ?

/benny
Jag antar att 2,8 är i max upphissat läge. Den ser onekligen smidig ut om man vil ha nåt som inte är permanent fastmonterat i golvet.
 
fsn skrev:
Jag antar att 2,8 är i max upphissat läge. Den ser onekligen smidig ut om man vil ha nåt som inte är permanent fastmonterat i golvet.
Pelaren är alltid 2.8m. den höjer sig ju inte. Bilens höjd räknas inte med etersom den kan vara olika beroende på bilmodell.

Enpelare är nog ok, men jag vill gärna slippa armarna som under bilen som sitter precis vid avgas/kardan/vxlåda.

/Benny
 
Kurtivan skrev:
Har du kollat [länk]

Ett stenkast från dig bara om du är från Umeå :)
Jo, deras saxlyftar är ett alternativ. En kompis har en därifrån. Den är 3-4 år gammal men han klagar på att den inte riktigt orkar i början av lyftningen.

Något som iförsig kan vara åtgärdat numera på modellerna som säljs idag. dom är lite annolunda och har inte något förstärkningsrör mellan plattformarna.

/B
 
Jag är lite intresserad. När tänkte du beställa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.