58 649 läst ·
49 svar
59k läst
49 svar
köpa 2pelar billyft
Ser riktigt bra ut denna lyft. Kul att du delar med dig.
Är sådär ite lagomt avundsjuk.
Är sådär ite lagomt avundsjuk.
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Nu har jag snyggat till installationen. Monterat pumpen på ena väggen och hydralslang och 3fasen i taket.
Så man behöver nu bara köra in bilen direkt utan att behöver dra fram några grejor.
Monterade även ett motorskydd ifall en fas faller ifrån.
Har mätt upp hur högt V70 med rails kommer upp och nu återstår endast att borra ett nytt 20mm hål i pelarna för den mekaniska låsningen.
Det finns 2 hål orginal men nedersta är för tex hjulbyten och det översta är för högt för V70. Alfa 75'an skull nog funka.
/B
Så man behöver nu bara köra in bilen direkt utan att behöver dra fram några grejor.
Monterade även ett motorskydd ifall en fas faller ifrån.
Har mätt upp hur högt V70 med rails kommer upp och nu återstår endast att borra ett nytt 20mm hål i pelarna för den mekaniska låsningen.
Det finns 2 hål orginal men nedersta är för tex hjulbyten och det översta är för högt för V70. Alfa 75'an skull nog funka.
/B
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Den funkar strålande fortfarande. Har haft flera avundsjuka grannar på besök 
lyften kostar inkl. frakt till sthlm/göteborg drygt $2034
fick betala någon avgift till fraktbolaget på kring 1200 SEK
momsen tillkommer med 25%
Summa slutade det på 18300 för mig.
tulldeklaration gjorde jag själv , fraktbolaget kan nog ordna det för dig men då lär det kosta en slant till.
/B
lyften kostar inkl. frakt till sthlm/göteborg drygt $2034
fick betala någon avgift till fraktbolaget på kring 1200 SEK
momsen tillkommer med 25%
Summa slutade det på 18300 för mig.
tulldeklaration gjorde jag själv , fraktbolaget kan nog ordna det för dig men då lär det kosta en slant till.
/B
Ser skitbra ut! Funderar på att göra något liknande själv när resterande del av källaren får sig en omgång. Om man ändå gräver i garaget för avlopp kan man lika gärna bila ur resten och sänka ner en liten saxlyft.
Pelare tar för stor plats hos mig, men en nedsänkt sax med armar skulle funka fint....
Pelare tar för stor plats hos mig, men en nedsänkt sax med armar skulle funka fint....
Klicka här för att svara


