Skulle precis till att lägga en beställning på en 18v makita Skruvdragare från england men blev osäker just som jag skulle slutföra beställningen...

Finns det några problem med att köpa batterier och maskin från England mer än att jag behöver byta stickkontakt på batterieladdaren? Har ingen större koll på el etc så jag tänkte att det var bäst att fråga först.

Vet inte om det är till någons intresse men detta är vad jag tänkte beställa:
http://www.toolstop.co.uk/makita-dd..._source=waiting-list&utm_medium=notifications

Samt detta set med borrar och bits:
http://www.toolstop.co.uk/makita-p-90249-100-piece-power-drill-accessory-set-p17009

Ska tillägga att jag är en nybliven husköpare som sedan tidigare saknar både verktyg och erfarenhet!

Det är inga problem - Antingen byter du stickproppen och är du osäker på hur det utförs så köper man en adapter likt denna.

Tack så mycket för det snabba och tydliga svaret. Då blir det en beställning! :)

Skulle samma sak gälla verktyg med sladd då gissar jag? Kommer behöva en gersåg längre fram någon gång.

Linus Eriksson skrev:
Tack så mycket för det snabba och tydliga svaret. Då blir det en beställning! :)

Skulle samma sak gälla verktyg med sladd då gissar jag? Kommer behöva en gersåg längre fram någon gång.
Samma gäller med verktyg på sladd, byte stickproppen eller använda sig av en adapter.
Skall du använda maskinerna mycket skulle jag personligen titta på ett Makita kombokit, dvs med en borrmaskin och en skruvdragare.
Jag anser att borrmaskinen är för klumpig att skruva mycket med och använder den enbart till just borrning. Mina små Makita skruvdragare används dock flitigt för att dom är så otroligt mycket smidigare att hantera...

Jag kör med 2 av dessa kit (Med lite olika modeller i men principen är densamma).

Själv har jag en del sladdmaskiner från UK - En vinkelslip och en Proppmaskin (Slagborrmaskin) tror även att stora bilmaskinen är från UK.

tjänar man verkligen så mycket då så det är värt besväret? Köpte en ungefär likadan makita i väska med en lite mindre skruvdragare, två batterier och laddare för strax under tre tusen på bauhaus på nån kampanj. Samma kampanj på samma kit har jag sett flera gånger.

Stefan1972 skrev:
tjänar man verkligen så mycket då så det är värt besväret? Köpte en ungefär likadan makita i väska med en lite mindre skruvdragare, två batterier och laddare för strax under tre tusen på bauhaus på nån kampanj. Samma kampanj på samma kit har jag sett flera gånger.
Ibland på vissa maskiner lönar det sig - Ibland blir det billigare i Sverige. Vissa kampanjer i UK är oslagbara och jag kan tycka att det skiljer mer på större dyrare maskiner.
Men det skadar inte att jämföra även där: Kollar alltid pris både på Toolstop, Axminster, Lawson-HIS, Miles Tools & Machinery och alla butiker i Sverige innan köp.

Tillbehöer som sågblad och dylikt är mycket billigare i UK i mitt tycke.

Skulle inte påstå att man tjänar några stora pengar men det blir några hundra per produkt efter vad jag kan se.

Enligt prisjakt just nu så kostar den skruvdragaren 2995:- vilket skulle innebära att jag tjänar 350:-. Kanske inte super mycket att hurra för men om man sedan ser till att leveransen är ungefär lika snabb och kostar lika mycket (gratis) så undrar jag snarare varför jag skulle beställa från Sverige om servicen är den samma och priset lägre i England?

Jag kanske tänker fel men jag känner mig övertygad i stunden :)

den satsen jag pratar om innehåller som sagt två skruvdragare, en stor och en liten............vet inte vad de kostar idag men jag gav runt tre tusen.

Nu vet jag ju inte precis vad det är du köpt men två 18v skruvdragare och 2+ 4ah batterier för tretusen låter minst sagt väldigt billigt? Eller det kanske inte var 18v maskiner du köpte?

se länken som hann in före ditt inlägg.

Stefan1972 skrev:
det var den här satsen jag köpte:
[länk]
Bra kit det där och jag har ett som är likadant - Visst endast 3.0Amp batterier men dom räcker Läääänge och det laddas snabbt så det är inte ett problem. Dessutom inte brushless maskiner men återigen, inte varit ett problem för mig. Ett av mina kit är 4.0Amp och Brushless och ett av mina är 3.0 som Stefan1972 använder. Båda funkar klockrent och är mycket prisvärda.
Det som Stefan1972 länkade till betalade jag cirka 3300 för - Men det var ett tag sedan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.