Jag går i tankarna att köpa en mindre justersåg och har länge tänkt att jag vill ha en äldre rejäl maskin. Men efter att ha letat i närmare ett år har jag insett att utbudet är väldigt begränsat och att man ofta får betala ganska mycket för i många fall väl använda maskiner.

Nu har jag istället börjat titta på nya och fastnat för SCM. Deras minimax st alt ct 1g verkar vara maskiner som skulle kunna passa. Den ena är en justersåg och den andra justersåg/fräs. Jag har fått offerter på tre ställen och priserna är i princip de samma. Nu undrar jag för det första om det finns någon med erfarenhet av maskinerna. Och för det andra om man det finns någon återförsäljare som är att föredra framför den andra. Köper jag nytt vill jag gärna göra det från någon jag vet ställer upp om det blir problem. Swedendro, Björklunds och Burbage är de som har maskinerna. Erfarenheter av köp från dessa tas tacksamt emot. Och finns det någon som sitter med tankar på att sälja sin justersåg så får man också gärna höra av sig.

P
Mattias på Burbage är mkt bra att ha att göra med.

Jag har hittat den bra bit billigare i Italien så det kanske får bli att jag beställer den därifrån.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.