Är mitt i en badrumsrenovering och allt går väl enligt planerna. Allt tar längre tid än planerat och pengarna fullkomligt rinner ur plånboken. :p

Men jag är inte bitter....

Nu till saken. Håller på och kikar på ny badrumsinredning. Handfat, kommod, spegel med belysning och kanske ett högskåp. Men jäklar vilka priser! Är ute efter ett handfat av modellen större (bredd ca 1200) och matchande spegel. Jag har kollat runt på Bauhaus, K-rauta, Beijer, Byggmax, div obskyra online-butiker och Ikea. Men jag tycker alla tar hutlösa priser för grejerna. Det börjar på 8000 och sedan verkar det inte finnas något tak uppåt. Skulle gärna vilja ha några tips på var det säljs prisvärda badrumsmöbler som ser bra ut.

Tacksam för all hjälp

T
Ikeas badrumsinredning är ju inte så dyra och ser relativt bra ut.

Det billigaste du förmodligen kan hitta annars finner du på denna sida:

http://www.swedmart.se

Vi gav lite drygt 8000 för vår badrumsinredning för något år sedan på Ikea, då köpte vi en serie på en gång.

Krilleman
Jag gav 80% av priset när kön var sjukt lång på IKEA västerås dagarna innan flytten. 600:- istället för 3000:-

Otroligt nog hittade jag den kommoden jag ville ha!

Tag själv-lagret var redan nedmonterat och allt låg huller om buller i varuhuset. Leta fick man visst göra, men med halva familjen på plats så blev det en del taktik samt telefonerande... :thumbup:

Blocket blocket blocket.,

Har kollat runt massa med, och bra badrumsmöbler kostar, så enkel och tråkig är sanningen.

Vissa sidor kan man få ett bättre pris på alla delarna mot att köpa det var för sig, tex Sigro har jag testat det på.

Vi håller på med en badrumsrenovering just nu, och i helgen åker vi till IKEA och köper möblerna. Jag har varit och tittat, klämt och känt på badrumsmöbler i alla olika prisklasser och kan inte hitta någon större koppling mellan pris och upplevd kvalitet. Våra huvudspår var Svedbergs Bianca och IKEA Godmorgon, och då vi jämförde dem så konstaterade vi att IKEA hade möjlighet att välja färg på hela kommoden medans Svedbergs bara kunde ändra färg på luckan. IKEA kostade också betydligt mindre.

Vissa säger att de dyrare tillverkarna har bättre kvalitet på spånplattorna i möblerna, men det motiverar absolut inte prisskillnaden tycker jag.

Man kan också pruta. Vi bestämde oss för vilket badkar vi skulle ha och tog sen in offerter från några lokala kakelbutiker samt sigros offertbutiken.se. Vårt slutpris landade omkring 20% under Sigros listpris.

Det finns en del helt nya badrumsmöbler på blocket, ofta felköp.

Lite mer exotiska alternativ kan vara att bygga egna möbler av luxskivor, kakel, bänkskivor eller vanliga trämöbler. I en kakelbutik hade de till och med byggt ett handfat av luxskivor och mosaik. Kostnaden för ett sådant hade blivit några tusen allt som allt men vi avstod den idén eftersom vi inte hade lust att göra rent fogarna från tandborstspott och annat kladd i tid och otid.

Redigerat:
Om man har tid på sig så kan man köpa när de säljer utställningsmöblerna. Jag traskade av en slump in på bauhaus precis när de öppnade den dagen de började rea ut allt för 50%. Så jag hittade precis det jag sökte för ca 5000 komplett set. Sedan har det stått i förrådet i nästan 2 år för vi har fortfarande inte fixat badrummet...

• Gilla
Spackelspaden
  • Laddar…
Om du tycker priserna är för höga i Sverige skall du använda din konsumentmakt och handla utomlands (Polen, Tyskland eller Italien). Ebay är bra ställe att börja söka på.

Vi köpte vår kommod på Ikea, Godmorgon heter den. Har dock inte monterat den ännu, men jag tycker att den i butiken höll betydligt högre kvalitet än den Hafa vi tittade på tidigare. Dessutom kostar den 1800:- inklusive handfat, vilket är helt OK.
Spegelskåpet på Ikea gillade vi däremot inte, alldeles för mycket speglar i det! Så vi köpte ett Hafa istället, som vi tyckte matchade kommoden från Ikea.

Jag köpte en utgående modell av Godmorgon kommod (140 cm bred) som var helt ny för 995:- och dubbelt handfat i porslin till som varit skyltex på IKEA för 595:-. Ordinarie pris båda för 6095:-
Det är rätt pris det.
Kvaliteten på handfatet kanske inte är samma som gustavsberg eller liknande men helt ok ändå. Svensktillverkat var det iallafall.

Ja byggde mitt badrum med tvättstuga för ca 30-35 papp inklusive allt, klinkers, kakel, massagedusch, toastol, all inredning mm mm, går att finna billigt om man letar och inte har bråttom, köpte bl.a. Vägg kakel på biltema, för 109 kr kvadraten, exakt samma storlek och färg kostade 300 kr kvadraten på k-rauta,

simpa81 skrev:
Vi köpte vår kommod på Ikea, Godmorgon heter den. Har dock inte monterat den ännu, men jag tycker att den i butiken höll betydligt högre kvalitet än den Hafa vi tittade på tidigare. Dessutom kostar den 1800:- inklusive handfat, vilket är helt OK.
Spegelskåpet på Ikea gillade vi däremot inte, alldeles för mycket speglar i det! Så vi köpte ett Hafa istället, som vi tyckte matchade kommoden från Ikea.
Ja speglarna är ju helt vansinniga! De sa på IKEA också att det tyvärr var väldigt få som gillade dem. Vi köpte också Godmorgon i vitlaserad ekeffekt att ha i källaren. Stod mellan den och Vedum basic, men Vedum basic var så otroligt ranglig och slamrig i konstruktionen så vi tyckte faktiskt IKEA kändes rejälare och bättre kvalité. I längden vet jag inte men vet en kollega som håller på att "bråka" med Svedbergs om en kommod som köptes för 2 år sen och som har börjat svälla.

IKEAS spegelskåp var dessutom för högt för mig (96 cm) så jag hade omöjligt nått det på översta hyllan men gör man det kan man annars köpa överskåp (60 cm bredd) i samma färg som kommoden och ta den till glasmästaren och sätta på speglar.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte en bordsskiva i ek på rusta och en överhandsfräs. Det blev riktigt bra.

• Gilla
Videonisse
  • Laddar…
Även byggmax har ju börjat med badrumsinredning, har dock ingen koll på kvaliteten.

• Gilla
Sammy8282
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.