Hejsan har denna carport som på bilden som jag skulle vilja stänga igen så det blir ett större förråd.
Dock har jag insett att det kostar mycket att gjuta platta där så jag undrar ifall man kan resa väggar direkt på asfalten.
Och om man kan hur gör man då tänker att det blir träpanel
Dock har jag insett att det kostar mycket att gjuta platta där så jag undrar ifall man kan resa väggar direkt på asfalten.
Och om man kan hur gör man då tänker att det blir träpanel
Någon som gjort något liknande ?
Om det rör sig om ett enklare kallförråd så har jag sett sådana lösningar. Fast kanske inte att väggen står på asfalt utan mer att man har grävt ned plintar för stående reglar/stolpar som väggen har fästs i.
Vill du ha ett isolerat och varmt förråd får du nog tänka om.
Vill du ha ett isolerat och varmt förråd får du nog tänka om.
Produkter som diskuteras: "markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
436 kr inkl moms
399 kr
Läs mer
är det en sådan ?W whak skrev:
https://www.jemfix.se/markskruv-gal...reAhXF2ocKlQf3gxn2dW6gK4vHFIANURoC2EAQAvD_BwE
förstår dock inte hur jag ska fästa en regel på den.
Tänkte mer liktgustavholm skrev:
https://www.hornbach.se/p/markskruv-stavrex-fast-med-4-balksko-600mm-o65mm/10542051/
Jaha så skruv kallas jordankare på JulaW whak skrev:
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...TAlOJ9yedPfF-CdZExdtscdQh377fxKBoChUIQAvD_BwE
Eller jag missar något ?
Produkter som diskuteras: "byggbeslag"
Byggbeslag
Byggbeslag används för att sammanfoga eller koppla samman olika delar i en konstruktion, till exempel för att fästa bärande bjälkar, stolpar och för att förstärka förband mellan olika komponenter. Dessa beslag spelar en avgörande roll
Läs mer
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 229 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 229 inlägg
När man vill bygga ngt som inte ska isoleras så blir det enklare .
Ytterpanelen blir ju väggen på insidan , samma med taket .
Trä kan andas , släppa ifrån / till sig fukt .
En helt annan historia om det ska isoleras .
Ytterpanelen blir ju väggen på insidan , samma med taket .
Trä kan andas , släppa ifrån / till sig fukt .
En helt annan historia om det ska isoleras .
Tänker det inte är lönt att isolera om vi ändå inte gör någon platta.Tomture61 skrev:
Men ska man använda tryckimpregnerat virke sånt som man använder till altan?
Vill ha släta väggar på insidan därav undrar jag ifall man kan montera osb
Vad är tanken att förvara i förrådet?
Utan isolering följer både temperatur och fuktighet hur det är utomhus.
Håller precis på att isolera ett "garage" som tidigare var en carport.
En kort- och en långsida enbart panel samt en garageport helt utan isolering.
Går inte att förvara annat än trädgårdsredskap, cyklar och liknande saker som inte är känsliga för fukt och/eller låga temperaturer.
Främst pga fuktigheten från höst till vår (bor i Skåne).
Utan isolering följer både temperatur och fuktighet hur det är utomhus.
Håller precis på att isolera ett "garage" som tidigare var en carport.
En kort- och en långsida enbart panel samt en garageport helt utan isolering.
Går inte att förvara annat än trädgårdsredskap, cyklar och liknande saker som inte är känsliga för fukt och/eller låga temperaturer.
Främst pga fuktigheten från höst till vår (bor i Skåne).
Tänkte förvara allt möjligt verktyg och maskiner samt virke.Dede77 skrev:
Vad är tanken att förvara i förrådet?
Utan isolering följer både temperatur och fuktighet hur det är utomhus.
Håller precis på att isolera ett "garage" som tidigare var en carport.
En kort- och en långsida enbart panel samt en garageport helt utan isolering.
Går inte att förvara annat än trädgårdsredskap, cyklar och liknande saker som inte är känsliga för fukt och/eller låga temperaturer.
Främst pga fuktigheten från höst till vår (bor i Skåne).
Men kan man isolera väggarna och låta marken vara asfalt samt isolera taket ?
Bor också i Skåne
Redigerat:
