Hej, har inte varit inne på forumet förrän nu
Fick ett brev om någon som har synpunkter på mitt hus och kommer bli ålagds att reparera
Inga problem med det, det är planerat sem -21, men annat kommer emellan och har bara inte hunnit
En anmälan till "miljö" har också lämnats in.
Jag äger fastigheten och hyr ut lite lokaler till firman, plus lite utomhus.

Min fråga är: När dom kommer hit, kanske dom vill gå in och titta, iaf "miljö"
Har mycket motorcyklar och saker, som jag inte vill visa till snokande kontrollanter
Bl.a. kompressor, blästerskåp, alla svetsar jag har, komplett verkstad.
Det är lite si och så med ventilation
Oljor, färg, allmänt stökigt, ja ni fattar

Kan jag vägra dom tillträde till min privata sfär, det känns ju privat även om firman hyr en del
Svårt att dra gränsen. Det är samma lokaler nämligen, blandat gods
Tacksam för alla tillmälen // Zecke

Claes Sörmland
C Cpt Lockheed skrev:
Hej, har inte varit inne på forumet förrän nu
Fick ett brev om någon som har synpunkter på mitt hus och kommer bli ålagds att reparera
Inga problem med det, det är planerat sem -21, men annat kommer emellan och har bara inte hunnit
En anmälan till "miljö" har också lämnats in.
Jag äger fastigheten och hyr ut lite lokaler till firman, plus lite utomhus.

Min fråga är: När dom kommer hit, kanske dom vill gå in och titta, iaf "miljö"
Har mycket motorcyklar och saker, som jag inte vill visa till snokande kontrollanter
Bl.a. kompressor, blästerskåp, alla svetsar jag har, komplett verkstad.
Det är lite si och så med ventilation
Oljor, färg, allmänt stökigt, ja ni fattar

Kan jag vägra dom tillträde till min privata sfär, det känns ju privat även om firman hyr en del
Svårt att dra gränsen. Det är samma lokaler nämligen, blandat gods
Tacksam för alla tillmälen // Zecke
Kort och gott så har både byggnadsnämndens tjänstemän och miljönämndens diton laglig rätt att få tillträde till dina byggnader för tillsyn. Det måste naturligtvis ske med respekt för att inte göra mer intrång i ditt privatliv än nödvändigt.

Tack för svaret även om det inte var det jag ville höra

Tja, om du inte bedriver miljöfarlig eller eljest brottslig verksamhet i lokalerna, så vad är problemet?

ricebridge ricebridge skrev:
Tja, om du inte bedriver miljöfarlig eller eljest brottslig verksamhet i lokalerna, så vad är problemet?
Läs mitt inlägg så framgår det.
Men bara så du förstår, om din telefon är avlyssnad men du inte pratar om att begå brott, är du okej med det då

Tjänstemännen lär inte ha åsikter om det är stökigt eller hur många svetsar eller motorcyklar du har. Du får mer problem om du inte släpper in dem än om du gör det. Förvarar du olja eller annat på sätt du redan nu vet inte är ok så ordna det före. Hinner du inte så ring och prata med dem och be om lite mer tid. De ser normalt hellre att du ordnar eventuella problem smidigt än att de ska behöva utförda ålägganden.

• Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Tjänstemännen lär inte ha åsikter om det är stökigt eller hur många svetsar eller motorcyklar du har. Du får mer problem om du inte släpper in dem än om du gör det. Förvarar du olja eller annat på sätt du redan nu vet inte är ok så ordna det före. Hinner du inte så ring och prata med dem och be om lite mer tid. De ser normalt hellre att du ordnar eventuella problem smidigt än att de ska behöva utförda ålägganden.
Tack för alla tips, håller på att rensa upp. Vi har bestämt möte och det verkar vara 2st som kommer.
Sist (10år sen) var det 5-6 st som irrade runt och letade avlopp för regnvatten.
Kommenterade och var dryga.
Jag sa åt dom att knipa igen och göra sitt jobb. Det är därför jag inte vill ha in dom.
Helt oseriösa utan tystnadsplikt, vet aldrig vad dom har för kontakter
Nu blir dom 2st som vill se vad nån granne klagat på.
Men det blir bra, det skulle ändå göras

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.