Jag ska börja pressa min KA eftersom han inte sköter sitt jobb och tänkte begära in kopior av alla dokument rörande bygget för att kolla att det gått rätt till plus att jag vill att han vet att jag kommer att dubbelkolla allt han gör. Dock ska jag byta ut honom så fort jag hittar en ny som är bra.

Vad ska jag begära att han skickar?

Måste börja med att beklaga att det gått så snett för er i ert bygge. Hoppas det kommer att ordna upp sig utan alltför mycket bråk.

Det framgår förhoppningsvis av ert kontrakt vilka arbeten han hittilla skall ha genomfört. Om jag jämför med detofferter jag fått bör han minst ha upprättat en kontrollplan (som ni bör ha sett vid byggsamrådet). Därutöver gjort kontroll av schaktbotten, grundkonstruktion och stomkonstruktion (vilken väl är ert stora problem). Dessa kontroller skall han dokumentaer på något sätt. Sedan samlar han in byggarens egenkontroller så de skall ni också få ut av honom innan ni bryter ert samarbete med honom.

Hoppas någon annan som kommit längre i sin byggprocess kan hjälpa dig mer.

Tackar så mycket för tipsen!

Jag har en kopia av kontrollplanen och kopior av alla egenkontrollsblanketter - men jag visste inte att han ska (bör) utföra kontroll av schaktbotten, grundkonstruktion och stomkonstruktion.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.