Fått erbjudande och ska skriva kontrakt på måndag, fått en pärm med information som jag läst igenom.

Två saker som jag funderar på, det första är en ledningsrätt som går precis i spetsen på tomten där gräsmattan är tänkt. uppskattningsvis 2m av spetsen ligger i ledningsrättsområdet. Det ser ut som att jorden som sluttar de sista 2m är just det som ligger i ledningsrättsområdet och det finns vilkor för det enligt nedan:
Dokument med text om ledningsrättsområdet som ej får bebyggas eller förändras på fastighet.
Ritning av en tomtgräns med ledningsrätt markerad som påverkar en hörnspets av planerad gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det något jag bör tänka på gällande detta? Jag antar att om man väljer att placera "L-betong stöd" för att utnyttja hela tomten så kan det kanske bli svårt att få tillstånd för detta. Men man kanske får nöja sig med att plantera några buskar innan slänten...

Några bilder på tomten:
Flygfoto över en tomt med markerad ledningsrätt, omgivna av skog, hus och blick över landskap.
Skapa konto

Flygbild över en tomtmark med avgränsad ledningsrättsområde nära en sluttning, med utsikt över omgivande landskap.
Skapa konto

En kuperad tomt markerad med röda linjer med en sluttning som sträcker sig mot en vattenreservoar.
Skapa konto

Det andra jag fundera är att det i explateringsavtalet står följande:
Bild av ett textstycke som beskriver dagvattenhantering i ett exploateringsavtal, rekommendationer för lagring och försäljning.

Jag googlade lite och det kom upp en del lösningar för dagvattenmagasin som kanske inte är så billiga. Det står ju att det är rekommendationer så det kanske räcker med en stenkista rimligt dimensionerad?

Tacksam för alla synpunkter på dessa två saker!

• Fotografi av ett dokument med text om exploateringsavtal och rekommendationer för dagvattenhantering.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.