Hej
Vi skall idag skriva kontrakt med hustillverkaren. Vi skall köpa materialsatsen, grund, markarbete och el, samt vvs. Snickeriet skall vi göra själv. Vi skall skriva att köpet genomförs om vi får bygglov och banklån. Min fråga nu är det något annat man bör tänka på som man skall ta upp innan avtalet skrivs på.
 
Vite vid eventuell försening kan vara bra att ha.
 
...och varför inte att berörda parter bär sina egna kostnader om inte bygglov eller lån beviljas.
Annars kan leverantören rikta anspråk för t ex nedlagd tid, etc.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.