1 691 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Konsult för markundersökning och dagvattenutredning för detaljplan i Stockholmsområdet
Hej,
Vi håller på att ta fram en ny detaljplan i Stockholmsområdet för att så småningom stycka av en del av vår villatomt. Eftersom det är samma krav på en sån här liten detaljplan som om man bygger ett helt nytt område så behöver vi göra en markundersökning och dagvattenutredning. Har skickat ut ett antal offertförfrågningar till de firmor som kommer upp om man söker på google men det verkar som de flesta firmor inte vill ta sig an sådana här små jobb för en privatperson. Så har någon en tips på en liten firma eller enmanskonsult så vore det väldigt uppskattat.
Hälsningar
Staffan
Vi håller på att ta fram en ny detaljplan i Stockholmsområdet för att så småningom stycka av en del av vår villatomt. Eftersom det är samma krav på en sån här liten detaljplan som om man bygger ett helt nytt område så behöver vi göra en markundersökning och dagvattenutredning. Har skickat ut ett antal offertförfrågningar till de firmor som kommer upp om man söker på google men det verkar som de flesta firmor inte vill ta sig an sådana här små jobb för en privatperson. Så har någon en tips på en liten firma eller enmanskonsult så vore det väldigt uppskattat.
Hälsningar
Staffan
Liljemarks Consulting eller Viken miljökonsult kanske skulle kunna vara behjälpliga och de är seriösa företag.
S staff78 skrev:Hej,
Hälsningar
Staffan
Hej, jag sitter i samma sits. Jag undrar hur långt du har kommit i denna process? Finns det en möjlighet att komma i kontakt med dig. Tacksam om du återkopplar.
Hälsningar /A
Fick till sist tag i en mindre konsult som tog uppdraget för en rimlig summa. Dessvärre kan jag inte rekommendera den konsulten eftersom uppdraget inte är klart ännu och det har strulat väldigt mycket. Kan bli att jag måste leta rätt på en ny…
Tack för att du tog tid o svarade. Jag skulle verkligen uppskatta om du uppdaterar tråden då det är få inlägg med liknande problematik. Vi kan kanske dela information med varann för att få ökad kunskap. Hälsning har/AS staff78 skrev:
Klicka här för att svara