5 025 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Konstruktör till järnbalk?
Vi gjöt precis det där, fast vi har 2st 2,7M öppningar med 25cm lättbetong pelare (med armering och betong) i
mitten.
Vi armerade med 10mm armering i vågform, som bands ihop med rak 12mm armering, ska se om jag hittar någon bild på det.
Såhär såg det ut.
Vi byggde form och satte lättbetong bitar hela vägen så i profil ser det ut såhär | | med betong emellan.
De små pinnarna som sticker upp är M10 gängstång som vi gjöt in och fäster takstolarna med.
Vi har gjutit en betongsarg hela vägen runt huset längst upp.
mitten.
Vi armerade med 10mm armering i vågform, som bands ihop med rak 12mm armering, ska se om jag hittar någon bild på det.
Såhär såg det ut.
Vi byggde form och satte lättbetong bitar hela vägen så i profil ser det ut såhär | | med betong emellan.
De små pinnarna som sticker upp är M10 gängstång som vi gjöt in och fäster takstolarna med.
Vi har gjutit en betongsarg hela vägen runt huset längst upp.
Redigerat:
Jag tar gärna kontaktuppgifter också, om han fortfarande är aktuell. Mvhnzsc skrev:
@Toddep Precis som @bossespecial skriver, lägg ut ritningar så kan säkerligen han, om inte någon annan, hjälpa dig med ditt bekymmer. Annars har jag nyligen haft kontakt med en konstruktör i Malmö, som jag starkt kan rekommendera. Mot en mindre summa kan han förse dig med kompletta ritningar, om du nu skulle behöva det.
Se följande tråd:A attefall skrev:
Rimligt pris för att beräkna avväxling för en bärande vägg
https://www.byggahus.se/forum/threa...-en-baerande-vaegg.300559/page-5#post-3553944
Klicka här för att svara