Det går utmärkt...jag byggde ett par liknade dörrar 2003 som är målade med fasadfärg och ser likadana ut fortfarande...

Om du har två minuter över får du gärna berätta hur du gjorde... ;)

Hej har inte tillverkat men renoverat garagedörrar mm, och då använt spårad plyfa ,som är perfekta för ändamålet.Den används av en del dörrtillverkare. Tänkte som ett alternativ till k plyfa .

Jag skulle ha valt formplyfa eller marinplywood.

Har haft en lekstuga byggd helt i Byggmaxplywood och målar man åtminstone med oljegrund så håller det MEN man MÅSTE måla om i tid. Ser det lite flagnat ut så kan man inte lämna det för sedan går förfallet fort.

Men det är helt klart ett bra alternativ och byggmax "är så dålig" (ytfaneret är inte slipat) att det blir liv i ytan.

Protte

Jag gjorde en stomme av 45x70 och med invändig snedsträva....sen limmade och skruvade jag plywood på utsidan...satte sedan några läkt på det så blev det lite mer liv i dom....letade efter några bilder men hittade inga...kan kanske ta några bilder i morgon....

Enk Projektet skrev:
Jag gjorde en stomme av 45x70 och med invändig snedsträva....sen limmade och skruvade jag plywood på utsidan...satte sedan några läkt på det så blev det lite mer liv i dom....letade efter några bilder men hittade inga...kan kanske ta några bilder i morgon....
Tack!
Gjorde du något med dessa 45x70, t ex vändlimmade, eller skruvade du bara ihop dem, möjligen halvt-i-halvt?
Hur gjorde du med gångjärn, använde du vanliga dörrgångjärn, försänkte du dem eller skruvade du bara på dem på reglarna?

hakaninorr skrev:
Tack!
Gjorde du något med dessa 45x70, t ex vändlimmade, eller skruvade du bara ihop dem, möjligen halvt-i-halvt?
Hur gjorde du med gångjärn, använde du vanliga dörrgångjärn, försänkte du dem eller skruvade du bara på dem på reglarna?
Jag gjorde inte reglarna vändlimmade, men skulle nog göra det idag om jag skulle göra om det hela....hmm....gångjärnen ja....hur var det med dom....hmm...tror nog att det är Hakgångjärn på dom dörrarna.....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.