Hej,
bygger nytt lösvirkes hus helt i egen regi 1,5plans med källare under hela huset och har nu fått ihop stommen samt taket med råspont och papp(duk)
Jag är dock osäker här hur man gör för att få ihop takkupan vid sidorna mot det andra taket då min takstols leverantör gjort en takkupa som i stort sätt flyter ihop med de andra taket dvs att råspont utsticket på takkupan går ner mot andra taket nästan hela vägen ut vilket gör att det blir väldigt tajt ”väggliv” vid sidorna av takkupan.
Reglar man upp hela yttre takstolen i takkupan enda ut till råspont kanten vid ”simsens slut” och lägger panel hela vägen ut för att inte skapa ett hålrum eller ska man bygga en ”mini” vägg på takstolen från andra taket inifrån? Och hur gör man för att kunna slå på 45X45 på 170reglarna samt diffusions öppen vindduk, spikläkt och panel på det som jag gjort på resten av stommen då det inte kommer gå att komma åt utifrån? Eller hur gör man?
jag tänker att ett hålrum upp mellan taken är något man vill undvika om blåsten ligger på och regn/snö trycker upp där imellan.
se även bilderna så kanske ni förstår för är kass på att förklara.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto