Hej! I dag slank ett skarvuttag från Anslut ned i kundkorgen på Jula. Vet att anslut inte är det bästa. Men men.. Nu är den stora frågan: hur fäster man skyddsjorden i detta skarvuttag? Tacksam för svar! //VikStri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Gjorde en liten sökning på nätet och fick bla http://lawline.se/answers/11238
http://www.svenskhandel.se/Documents/konsumentköplagen-2013.pdf?epslanguage=sv
http://www.svenskhandel.se/Documents/konsumentköplagen-2013.pdf?epslanguage=sv
Jula har alltid varit väldigt tillmötesgående då jag velat reklamera eller lämna igen grejer.
Jag tycker dom har ställt upp mer än vad som kan krävas av dom, så jag tror inte att det ska vara något problem att byta den där utan kvitto. Ta gärna med förpackningen, så det är helt uppenbart att det är en Jula-produkt.
Nåja, det kanske skiljer sig mellan varuhusen dock. Men jag tycker det vore löjligt av dom att ens försöka krångla i detta fallet.
Jag tycker dom har ställt upp mer än vad som kan krävas av dom, så jag tror inte att det ska vara något problem att byta den där utan kvitto. Ta gärna med förpackningen, så det är helt uppenbart att det är en Jula-produkt.
Nåja, det kanske skiljer sig mellan varuhusen dock. Men jag tycker det vore löjligt av dom att ens försöka krångla i detta fallet.
Det där uttaget är inte speciellt hållbart heller.
Jag bytte precis ut ett nu, som helt gått sönder, plasten inne har spruckit så hela "huset" glider av bakåt och blottar de strömförande delarna inuti.
Väldigt tidigt gick gummimuffen runt uttaget sönder, men hu hade det gett upp totalt.
Jag skruvade dit nå skit från malmbergs nu, har dock inget stort hopp att det är så mycket bättre.
Men det låg redan i en bra att ha låda, lika bra att använda detta först, och köpa ett bra sen när/om det ger upp.
edit:
Jag kan nämna att jag har en skarvsladd jag snodde ihop för 25 år sedan, och den har verkligen inte blivit milt behandlad. Jag har haft och dängt med den i allt möjligt.
Jag körde t.o.m över uttagshonan med bilen för 10 år sedan, efter det blev den lite oval och erbjuder en anings svårighet att trycka in stickproppar i.
Men i stort sett hel är den fortfarande.
Jag skulle nog bytt Anslut-uttag ca 10 ggr under denna tid.
Jag bytte precis ut ett nu, som helt gått sönder, plasten inne har spruckit så hela "huset" glider av bakåt och blottar de strömförande delarna inuti.
Väldigt tidigt gick gummimuffen runt uttaget sönder, men hu hade det gett upp totalt.
Jag skruvade dit nå skit från malmbergs nu, har dock inget stort hopp att det är så mycket bättre.
Men det låg redan i en bra att ha låda, lika bra att använda detta först, och köpa ett bra sen när/om det ger upp.
edit:
Jag kan nämna att jag har en skarvsladd jag snodde ihop för 25 år sedan, och den har verkligen inte blivit milt behandlad. Jag har haft och dängt med den i allt möjligt.
Jag körde t.o.m över uttagshonan med bilen för 10 år sedan, efter det blev den lite oval och erbjuder en anings svårighet att trycka in stickproppar i.
Men i stort sett hel är den fortfarande.
Jag skulle nog bytt Anslut-uttag ca 10 ggr under denna tid.
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Den bilden passar bättre under värsta elkopplingen eller humorhörnan.
Protte
Protte