Byggahus.se

Konstigt skarvuttag från Jula?? Hjälp!

1. A
    Anonym
    Redigerat av moderator 4 maj 2015 20:46
  2. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
    Reklamera!!!

Eventuellt är "kuben" vriden 90°, så att hålet går vågrätt (vänster-höger).

3. A
    Anonym
    Så är det! Ska det inte vara så?

4. A
    Anonym
    Tyvärr är kvittot slängt.

5. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
    Man ska inte behöva kvitto för att reklamera men det underlättar. Deras etikett finns på uttaget så dom kan inte säga att det är köpt på någon annan kedja.

• Laddar…
  6. A
    Anonym
    Ska reklamera i dag👍🏻

7. R
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Skulle de inte acceptera reklamationen så får du väl fråga hur det är tänkt att man skall fästa jordkabeln på ett bra och säkert sätt......

• Laddar…
  8. A
    Anonym
    Ja det hade ju vart intressant att höra! 😂👌🏻👌🏻

9. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
  10. A
    Anonym
    (y)
    Tack så mycket för hjälpen! :D

11. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Jula har alltid varit väldigt tillmötesgående då jag velat reklamera eller lämna igen grejer.
    Jag tycker dom har ställt upp mer än vad som kan krävas av dom, så jag tror inte att det ska vara något problem att byta den där utan kvitto. Ta gärna med förpackningen, så det är helt uppenbart att det är en Jula-produkt.

Nåja, det kanske skiljer sig mellan varuhusen dock. Men jag tycker det vore löjligt av dom att ens försöka krångla i detta fallet.

12. Pen
    Medlem · Nivå 9
    :D:D:D

Det där fotot var bra. Ger mig katten på att alla på hyllan är konsekvent likadana. Mycket träffande för "varumärket" Anslut. Ingen aning vad man köper.

:D:D:D

• Laddar…
  13. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Det där uttaget är inte speciellt hållbart heller.
    Jag bytte precis ut ett nu, som helt gått sönder, plasten inne har spruckit så hela "huset" glider av bakåt och blottar de strömförande delarna inuti.
    Väldigt tidigt gick gummimuffen runt uttaget sönder, men hu hade det gett upp totalt.

Jag skruvade dit nå skit från malmbergs nu, har dock inget stort hopp att det är så mycket bättre.
    Men det låg redan i en bra att ha låda, lika bra att använda detta först, och köpa ett bra sen när/om det ger upp.

edit:
    Jag kan nämna att jag har en skarvsladd jag snodde ihop för 25 år sedan, och den har verkligen inte blivit milt behandlad. Jag har haft och dängt med den i allt möjligt.

Jag körde t.o.m över uttagshonan med bilen för 10 år sedan, efter det blev den lite oval och erbjuder en anings svårighet att trycka in stickproppar i.
    Men i stort sett hel är den fortfarande.
    Jag skulle nog bytt Anslut-uttag ca 10 ggr under denna tid. :)

Redigerat 15 maj 2015 13:32
    • Laddar…
  14. prototypen
    Medlem · Nivå 21
    Den bilden passar bättre under värsta elkopplingen eller humorhörnan.

Protte

• Laddar…
  15. Patrick E
    Medlem Nivå 10
    Anslut - Disconnecting people
    (Nokia har ju, eller hade connecting people)