Det används som isolering runt insatsrör i rökgaskanaler, antagligen är en rökkanal iordninggjord med sånt rör och nu har en mellanvägg i skorstenen fallit sönder så isoleringen rinner ner i en av de andra kanalerna?
Hur många kanaler och eldstäder har ni?
Hur många kanaler och eldstäder har ni?
Vermikulit, inte direkt någon fara men det kanske finns asbest i. Där man ha gruvat vermikulit har det funnits lite asbest också och då har det förorenat vermikuliten. För att vara hel säker behöver du skicka in på analys då det är osäkert om all vermikulit innehåller asbest. Rör inte vermikuliten mer och tejpa igen hålet (om det går).
Klicka här för att svara

