Ny mätning! Och jo, jag har nog mätt fel när jag läste av elmätaren; alla förbrukare utöver värmepumpen var inte avstängda. Med allt annat avstängt visar den 100-150 w - förmodligen exakt vad ftx drar. Nu återstår det att hitta en mätare som funkar istället.

Funderar på denna: https://www.energibutiken.se/sv/elm...Je4GYkuszlyKAk1fOlAB65CONz4EfiesaAvaPEALw_wcB

Flera har undrat vad kommunen egentligen krävt, bifogar den skrivning som är villkor för slutbesked.

• Närbild på ett dokument om byggnadens energianvändning och villkor för slutbesked.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Den mätaren duger bra , plus en lite låda till den , mera exakt behövs inte , inge Rolls,, lämpligt att placera den direkt efter säkerhetsbrytaren för VP

• Gilla
aiskylos2
  • Laddar…
Ser man att förbrukningen spårar ur kopplar man förbi mätaren 2 månader och sen är allt ok :-)

• Gilla
aiskylos2
  • Laddar…
Släng ut denna skit elmätare! Trodde inte dessa fanns kvar, denna funkar endast på resestiv last! EJ kyl/frys samt värmepump! Köp en elmätare och sätt i centralen på DIN skena.

Vad har du för månadsförbrukning?

Har du inte blandat ihop BBR kravet? Vi hade samma, att värme/vv skall mätas första 3 åren, bott nu i 6år, inte hört ett ord..

Klart bästa energimätaren jag provat hittills, IKEA’s, som läser ögat på elmätaren, samt billig, 249:- på rea nu..Touchskärm, heter Sparsnäs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.