Har en grupp som strömmen bryts på och sen automatiskt startar igen.:thinking:
Handlar bara om en liten stund.
Sitter en LLVP på den gruppen.
Har den blivit dum i huvudet och bryter strömmen då och då?
 
Vad menar du med ”Bryter” och ”Startar”?
 
L laseryxa skrev:
Vad menar du med ”Bryter” och ”Startar”?
Ström, strömlöst.
 
Glappkontakt som triggas av värmeutveckling i en kopplingspunkt.
Hänger det ihop med tillslag av värmepanna eller spis eller liknande så kan det vara en fas som har gått.
 
Låter då som glapp i nån koppling (kan vara var som helt på vägen från central till llvp, inklusive i någon av dom två).
Kan vara rätt allvarligt med risk för brand pga gnistbildning.
Följ och inspektera ledningar och kopplingsdosor hela vägen. Antingen själv (om du är trygg med det) eller med hjälp av en elektriker
 
Det blir nog löst.
Fick precis reda på att mina grannar har samma problem.
Så eon är underrättade.
 
Hur lång tid är det strömlöst ? 1/10 sekund, 1 sekund, 1 minut ?
 
nisse123 nisse123 skrev:
Hur lång tid är det strömlöst ? 1/10 sekund, 1 sekund, 1 minut ?
Tiden varierar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.