Hej!

Jag är nu inne på sluttampen i mitt husbygge och när jag började ta bort mjölkpapp så upptäckte jag konstiga märken i golvet... Vi har inte sett dom när all belysning var tänd o golvet blev lagt o efter detta har det varit skyddat så jag vet inte riktigt vad som hänt...

Någon som har sett något liknande?

• IMG_9355.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det är tryckmärken kanske det går att ånga bort så att träet sväller? Om man kanske tar en fuktig trasa på och värmer med strykjärn.

Fanns samma märken i pappen?

Det ska inte vara där då, rustikt?

Jag tycker det ser ut som någon dragit något tungt på golvet

Stefan N skrev:
Det ska inte vara där då, rustikt?
De svarta "spåren" är säkert i trät, men de närmare öppningen ser ut som om man dragit något tungt över.
Jag fick liknande spår i ek-plankor tidigare då jag rullade en kyl som hade små hjul bak på. Jag slipade lite försiktigt längs kanterna på spåren så blev de bättre men långt ifrån osynliga...

Hm, nej inga märken i pappen, pratade med en snickare som bad mig kolla om går mellan 2st golvplankor.. och om det bara är på en o en så är det något som skett innan det blev lagt..

Borde inte golvläggaren isf sett att dom var skadade och använt andra plank?

mm det kan man tycka, dock är det nästan omöjligt att se när man tänder spottarna i taken, det synd bara när man får spegelljus på det.... så jag kan förstå att golvläggaren inte sett detta då hela huset var tänt när golvet lades.. men man kan ju tycka att det borde finnas någon kvalitetskontroll som stoppar det på fabrik. kostar ju typ 1100kr/kvm...

Tycker också att det ser ut som tryckmärken

Hur gick det?

Enligt tillverkaren så skall dessa märken finnas där, dom har en maskin som gör märkena och sedan är det vissa sändningar som har mjuakre trä o då syns det mer o andra som har hårdare trä och då syns det mindre.... för min del känns det lite konstigt när man i butiken har lagt 60kvm med detta golv och där finns inte ett enda sådant märke..

Det låter lite märkligt, dålig bortförklaring? Vem vill ha ett sånt golv?

H
Tycker att du skall påpeka för butiken att på deras golv är det inga sådana märken och du är heller inte informerad om att golvet kan se ut som någon hade rullat något tungt över det. Du är vilseledd har inte fått den varan som du hade rätt att förväntade dig. Det är som man skulle måla med en färg som blev melerad men i butiken såg den ut om en och samma färg.

Om du endast har märken på just den platsen så hade jag velat få de två plankorna bytta.

falkn skrev:
Om du endast har märken på just den platsen så hade jag velat få de två plankorna bytta.
TVÅ? Förstora bilden så ser du att det är mer eller mindre märken på de flesta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.