Hej,

Jag har lagt Konradsson 60*60 högblanka svarta golvplattor. I solljuset ser plattorna flammiga ut. Som om de skulle blivit skadade när de tog bort transportskyddet med rengöringsmedel.

Är det möjligt att skada granitkeramikplattoor med rengöringsmedel?

De som lade golvet använde medel och rondell för att få bort den mycket feta transportskyddet. Vet inte vilket medel de använde men det luktade starkt.

När jag tittar på plattorna i solljus så ser det ut som vattenfläckor. Mot solljuset. Utan solljus syns inte dessa fläckar.

Några tips på om det är något som går att åtgärda? Kan ju knappast vara som det skall?

• golv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen?

Hejsan,

Är det verkligen ingen som kan tipsa om en granitkeramikplatta kan skadas av?
* Målartvätt?
* Rondeller?
* Andra rengringsmedel?

Det problem som jag har framkommer vid direkt solljus. Mycket svårt att se om det inte är direkt solljus

Tack på förhand för alla tips!

Har du testat att ringa Konradssons, de har väldigt mycket kompetens i företaget. Finns en kille som heter Anders, kan jag rekommendera att prata med.

Hejsan,

Jag har kontaktad dem och de kommer och tittar nästa vecka. Ville bara lyssna om några andra haft liknande problem. Lagt ned ganska mycket pengar på köket och trist när golvet inte blivit riktigt bra. Hoppas det går att lösa med rätt medel och annat som inte innebär något mer drastiskt.

Gammal tråd jag vet - men fick du nån ordning på din granitkeramik och flamsigheten?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.