Hur har ni andra gjort? Tömmer ni lådan med vatten efter varje tumling eller har ni anslutit en slang? Var ansluter man den i så fall för att det ska bli bra?

Tacksam för råd... ;D

/Jonte

Jag/ vi har haft med både tömning och slang...slang är absolut att föredra. Du slipper tänka alls... ;). Själva anslutningen är jag inte så bra på men det går en slang från tumlaren till en bred nästan trattformad plastgrej som sitter fast i väggen och sedan ett rör på väggen som går ner till avloppet bakom tvättbänken...( hoppas du förstår vad jag menar) Kanske någon med bättre kunskap kan förklara bättre :)

Vattnet, vilken kvalitet har det?

Strängt taget är det ju destillerat, borde vara hur rent som helst.

Dock verkar det innehålla mycket damm etc.

Kan man använda det i ångstrykjärnet, bilbatteriet?

Just ångstrykjärn är ju en vedertagen grej, tror t.o.m. att vår "balja" som man tar ut har en överstruken dricksvattensymbol men en symbol på strykjärn och liknande. Damm skall det inte finnas i vattnet, då funkar tortumlarens filter inte korrekt.

Blir lite damm i kondensvattnet ändå. Kör det genom en tratt med vanligt Melittafilter till en dunk så går det bra att ha i strykjärnet sedan. Melittafiltret kan torkas och användas flera gånger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.